Steep (wszystkie DLC) – Poradnik do trofeów

Przyjemna zimowa platyna, która dostarczy sporo satysfakcji.

Materiał zrealizowany dzięki uprzejmości Ubisoft Polska.

 

Informacje ogólne:trofea
Stopień trudności wbicia platyny: 5/10
Liczba trofeów: platynax1zlotox5 x12 x12
Liczba trofeów offline: 0 (gra jest always online)
Liczba trofeów online: 30
Minimalna liczba przejść: 1
Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
Zglitchowane trofea: BRAK
Czas do zdobycia platyny: 30 godzin

 

Krótko i na temat:

Wracamy do gry za sprawą najnowszego dodatku poświęconego Drodze do Olimpiady 2018. Samej gry jeszcze nie przerabialiśmy na naszym portalu, więc robimy poradnik dla całości, czyli podstawka + wszystkie DLC. Platyna jest bardzo prosta (poza kilkoma eventami) i przyjemna. Nie ma tutaj nudnych znajdziek, wszystko jest dostępne praktycznie od samego początku, także pozostaje nam tylko i wyłącznie wyczyszczenie mapy z wszelkich aktywności.

Opinia znajduje się TUTAJ!

 

Krok po kroku:

 

KROK #1 – Zaliczać każdy teren na 100%

Inne poradniki radzą najpierw wszystko przejść, a potem wracać do poszczególnych eventów, ale ja uważam, że gra jest na tyle prosta, że warto robić od razu wszędzie złote medale + znaleźć na danym terenie wszystkie Punkty Zainteresować oraz Strefy Lądowania (Drop Zone). Podstawka składa się z 7 terenów, które są dość duże. Jeśli posiadacie wszystkie DLC to powinniście mieć dostęp do Rakietowego Kombinezonu, który znacznie ułatwia sprawę.

 

KROK #2 – Masterowanie pozostałych umiejętności i styli

Gra składa się z 6 styli (każdy ma swój charakterystyczny kolor), czyli:

  • Explorer – zabawa polega na zwiedzaniu terenów, odkrywaniu ukrytych punktów zainteresowań czy stref lądowania.
  • Freerider – prawdopodobnie zostanie Wam to na końcu, ponieważ punkty są tutaj naliczane za swobodną jazdę po różnego rodzaju muldach, hopkach, itd. W opisie pucharku podałem bardzo prosty sposób jak to zrobić w miarę szybko.
  • Freestyler – nabijanie punktów i robienie tricków, czyli wpadnie Wam to najszybciej, jako że wyzwań z robieniem tricków jest bardzo.
  • Bone Collector – specyficzne wyzwania związana z odjechanymi wyzwaniami, np. spadanie z klifu w odpowiednim czasie, przejazd po starym i zniszczonym torze saneczkowym, itd. Po zrobieniu wszystkich wyzwań powinniście mieć tą umiejętność zrobioną już na maxa.
  • Extreme Rider – jak sama nazwa mówi, ekstremalne wyzwania, głównie związane z lataniem jak najbliżej powierzchni i przelatywaniem przez szczeliny, itp.
  • Pro Rider – styli skupiający się tylko i wyłącznie na wyścigach. Po zrobieniu wszystkich wyzwań będziecie już na pewno mieć ją wymaksowaną.

DLC również się wliczają w ogólną pulę, także jeśli czegoś jeszcze nie zrobiliście w podstawce to możecie to dokończyć w którymś z DLC.
Każdy styl ma swoje różne osiągniecia, za które dostajecie właśnie punkty doświadczenia, czyli chodzi o wykonywanie odpowiednich zadań, a nie samo nabijanie punktów. Przykładowo za zrobienie 2000 punktów za trick w jednym skoku dostaniemy bodajże około 500 XP, za swobodną jazdę po muldach i nabiciu 5000 punktów dostaniecie również 500 XP do tego stylu. To samo z wygrywaniem eventów, za które jest najwięcej punktów. Gra jest na szczęście zrobiona tak, że robiąc po prostu wyzwania i przechodząc grę i tak Wam praktycznie wszystko samo wpadnie, więc nie przejmujcie się zbytnio.

 

KROK #3 – Zrobić DLC Winterfest, Xtreme Pack oraz Drogę do Olimpiady

Winterfest odbywa się na terenach z podstawki i jest zestaw kilkunastu wyzwań, w których jeździmy po odjechanych trasach z różnymi przeszkodami i co jakiś czas walczymy z bossem. Jest to chyba najprostsze DLC ze wszystkich, zrobienie go na 100% to raptem 2 godziny zabawy.

Extreme Pack przenosi nas do Alaski. Tutaj będzie kilka nowych wyzwań związanych z nowym sprzętem, czyli Rakietowy Kombinezon oraz Paralotnia z Nartami. Tak samo jak wyżej, DLC jest bardzo proste i nie wymaga jakiś nadludzkich umiejętności. Również spokojnie można je ukończyć w około 2 godziny.

Droga do Olimpiady to ostatnie i największe DLC ze wszystkich. Dostajemy tutaj nowy teren w postaci Japonii oraz Korei, a do tego coś w rodzaju ścieżki fabularnej związanej z przygotowaniami do Olimpiady. Całość jest nieco dłuższa, myślę że około 4 godziny minimum trzeba poświęcić na to DLC, aby ukończyć je na 100%. Poziom trudności niektórych wyzwań jest również znacznie wyższy niż w poprzednich DLC, ale nie ma się tutaj czego bać.

 

KROK #4 – Czyszczenie

Jeśli jeszcze zostały Wam jakieś puchary to pora na ich zrobienie. Mogliście przegapić pucharki, które nie są związane z wyzwaniami jak np. latanie 5 minut w rakietowym kombinezonie czy uderzenie w dzwon lecąc wingsuitem. Nie ma tutaj nic trudnego, „poboczne” pucharki są banalne, a w dodatku w ich opisie podałem przydatne informacje, które jeszcze bardziej ułatwią cały proces.

Chciałbym jeszcze dodać małą przydatną informację odnośnie kilku pucharków. Chodzi o dopisek „(Ukończ sekcję WDRAŻANIA)”, który swoją drogą zasługuje na „brawa” dla tłumaczy… Chodzi tutaj o to, że musicie stać na desce, nogach, itd. Nie możecie lecieć, wywrócić się ani nic z tych rzeczy, Wasza postać musi po prostu się podnieść i wrócić na dany sprzęt czy nogi.

 

Poradnik:
Król gór / King of the mountain platyna
Odblokuj wszystkie trofea. / Unlock all Trophies.
Platyna bardzo prosta i przyjemna. Poza dosłownie kilkoma frustrującymi wyzwaniami, cała reszta to bułeczka z masełkiem, która smakuje wybornie 🙂 Nie ma się czego obawiać, gra naprawdę daje sporo frajdy, a platyna to tylko kwestia czasu.

 

Możesz zaczynać / You’re ready now 
Ukończ sekwencję WDRAŻANIA. / Complete the ONBOARDING sequence.
Po prostu wystarczy ukończyć tutorial, który odpala się automatycznie na samym starcie gry. Pucharek nie do pominięcia.

 

W połowie drogi / Halfway there 
Osiągnij 10. poziom reputacji. / Reach REPUTATION level 10.
Czytaj opis pucharu Początek legendy / The legend starts here

 

Początek legendy / The legend starts here zloto
Osiągnij 25. poziom reputacji. / Reach REPUTATION level 25.
Należy zdobyć 25 level, który był maksymalnym w podstawce, a przy DLC (bądź patchu) został zwiększony do 30. Punkty doświadczenia zdobywacie za dosłownie wszystko, czyli robienie tricków, swobodną jazdę, wyścigi, wygrywanie wyzwań, itd. Oczywiście wyzwania zrobione na złoto dają najwięcej możliwych punktów, dlatego warto robić je od razu, aby nie musieć później wracać do nich.

Pucharek również wpadnie Wam sam podczas robienia całej reszty.

 

Małe kroki / Baby steps  
Osiągnij rangę POCZĄTKUJĄCEGO w dowolnej kategorii. / Reach the ROOKIE rank in any field of expertise.
Czytaj opis pucharku Legendarna legenda! / Legendary legend!.

 

Legenda / Legen… wait for it… 
Osiągnij rangę LEGENDY w dowolnej kategorii. / Reach the LEGEND rank in any field of expertise,
Czytaj opis pucharku Legendarna legenda! / Legendary legend!.

 

Legenda to za mało / The legend was not enough 
Osiągnij rangę LEGENDY w 3 różnych kategoriach. / Reach the LEGEND rank in 3 different fields of expertise.
Czytaj opis pucharku Legendarna legenda! / Legendary legend!.

 

Legendarna legenda! / Legendary legend! zloto
Osiągnij rangę LEGENDY w 6 różnych kategoriach. / Reach the LEGEND rank in 6 different fields of expertise.
Gra składa się z 6 styli (każdy ma swój charakterystyczny kolor), czyli:

  • Explorer – zabawa polega na zwiedzaniu terenów, odkrywaniu ukrytych punktów zainteresowań czy stref lądowania.
  • Freerider – prawdopodobnie zostanie Wam to na końcu, ponieważ punkty są tutaj naliczane za swobodną jazdę po różnego rodzaju muldach, hopkach, itd.
  • Freestyler – nabijanie punktów i robienie tricków, czyli wpadnie Wam to najszybciej, jako że wyzwań z robieniem tricków jest bardzo.
  • Bone Collector – specyficzne wyzwania związana z odjechanymi wyzwaniami, np. spadanie z klifu w odpowiednim czasie, przejazd po starym i zniszczonym torze saneczkowym, itd. Po zrobieniu wszystkich wyzwań powinniście mieć tą umiejętność zrobioną już na maxa.
  • Extreme Rider – jak sama nazwa mówi, ekstremalne wyzwania, głównie związane z lataniem jak najbliżej powierzchni i przelatywaniem przez szczeliny, itp.
  • Pro Rider – styli skupiający się tylko i wyłącznie na wyścigach. Po zrobieniu wszystkich wyzwań będziecie już na pewno mieć ją wymaksowaną.

Jak już pisałem we wstępnych krokach, każdy styl ma swoje punkty doświadczenia za różnego rodzaju osiągnięcia (proszę nie mylić z punktami zdobywanymi za tricki), np. dostaniemy 500 XP za zrobienie 2000 punktów podczas jednego tricku, czy też 2000 XP za zrobienie złotego medalu w danym wyzwaniu. O ile 5 z 6 stylów zrobicie podczas normalnego grania, tak na końcu na pewno zostanie Wam dobicie punktów FREERIDE, jeśli nie jeździliście zbyt wiele w swobodnej grze pomiędzy wyzwaniami.

Punkty te najlepiej jest nabić na szczycie Mont Blanc i jeździe w dowolnym kierunku trzymając się cały czas szczytu. Zobaczycie jak w lewym dolnym rogu lecą Wam ciemno-zielone punkty. Pamiętajcie o tym co pisałem wyżej, czyli te punkty to NIE SĄ punkty doświadczenia. Dopiero za zrobienie 5000 punktów dostajecie punkty doświadczenia, które są wymagane do levelowania stylu.

Poniżej wstawiam Wam filmik, na którym dokładnie pokazałem gdzie i jak to nabijać punkty FREERIDE.

 

Wyzwanie przyjęte! / Challenge accepted! 
Zdobądź brązowy medal we wszystkich publicznych wyzwania w Alpach. / Get all the Bronze Medals on Alps Public Challenges.
Czytaj opis pucharku 24-karatowy złoty pretendent / 24 carats Gold challenger.

 

Pozłacany pretendent / Gold-plated challenger 
Zdobądź 10% złotych medali w publicznych wyzwaniach w Alpach. / Get 10% of the Gold Medals on Alps Public Challenges.
Czytaj opis pucharku 24-karatowy złoty pretendent / 24 carats Gold challenger.

 

14-karatowy złoty pretendent / 14 carats Gold challenger 
Zdobądź 50% złotych medali w publicznych wyzwaniach w Alpach. / Get 50% of the Gold Medals on Alps Public Challenges.
Czytaj opis pucharku 24-karatowy złoty pretendent / 24 carats Gold challenger.

 

24-karatowy złoty pretendent / 24 carats Gold challenger zloto
Zdobądź 100% złotych medali w publicznych wyzwaniach w Alpach. / Get all the Gold Medals on Alps Public Challenges.
Teren całych Alp składa się z 7 gór. Każda góra to osobny teren i ma swoje własne wyzwania, punkty zainteresowań oraz strefy lądowania (drop zone). W tym pucharku skupiamy się tylko i wyłącznie na zrobieniu wszystkich wyzwań na złoto. Znaczna większość powinna wpaść Wam bez problemu po kilku próbach, jednak jest dosłownie kilka bardzo frustrujących wyzwań, które mogą Wam dać popalić. Poniżej mała rozpiska czego mniej więcej możecie się spodziewać w drodze po złoto w każdym wyzwaniu:

 

  • SNOWBOARD oraz NARTY

Wyzwania związane z deską i nartami są stosunkowo proste i znaczna większość opiera się na robieniu tricków (deska) i wyzwań czasowych czy też wyścigów (narty). Mamy tutaj wyzwania polegające na zrobieniu jak największej ilości punktów w jednym skoku, half-pipe, freestyle, wyścigi, próby czasowe czy chociażby creative line, które polega na dojechaniu z punktu A do B bez jakichkolwiek pomocy ze strony gry.

Nie będę opisywał każdej kategorii z osobna bo wszystkie i tak polegają na jednym i tym samym, czyli nabicie punktów, albo dojechanie w odpowiednim czasie. Pamiętajcie też, że snowboard i narty to wspólne kategorie i sami decydujecie na czym pojedziecie, jednak zdecydowanie zalecam deskę do tricków, a narty do wyścigów czy prób czasowych.

Dodam jeszcze bardzo prostą metodę na nabijanie jak największej ilości punktów (działa zarówno z deską jak i nartami). Wystarczy wybić się trzymając i puszczając X w odpowiednim momencie, a następnie wcisnąć + i skierować obie gałki w dowolnym kierunku (najlepiej na północny-zachód). Dzięki temu będziecie nabijać ogromne ilości punktów i praktycznie każde wyzwanie nastawione na punkty będzie banalnie proste.

Najprostsza metoda na największą ilość punktów.

 

  • WINGSUIT

Tutaj mamy tylko 2 kategorie wyzwań, nabijanie punktów oraz dolecenie do mety w odpowiednim czasie przelatując przez checkpointy.

Punkty – nabijanie punktów odbywa się poprzez latanie jak najbliżej ziemi oraz różnych obiektów. Przelatywanie przez szczeliny czy pomiędzy drzewami dają najwięcej punktów. Również latanie jak najbliżej linii wysokiego napięcia daje sporą ilość punktów. Bardzo przyjemne wyzwania i jak tylko opanujecie wingsuit to nie będą one dla Was problemem. Zalecam, aby nie spieszyć się, lecieć średnim tępem (zwalniamy poprzez odchylanie lewej gałki do tyłu) i nabijać jak największy mnożnik.

Czasówki – tutaj sprawa jest nieco trudniejsza, ponieważ większość czasów jest dość mocno wyśrubowana. Musicie przelatywać przeważnie na granicy każdego checkpointa, tak żeby być już ustawionym do następnego. Znajomość układu bardzo tutaj pomaga.
Jest też jedno bardzo trudne wyzwanie, które polega na jak najszybszym przeleceniu przez kilkanaście szczelin. Poniżej zamieściłem filmik, na którym pokazuje jak ja to zrobiłem. Nie ma tutaj złotej metody, jest tylko kwestia prób i błędów. Musicie próbować obierać jak najlepszą trasę i wiedzieć kiedy pikować w dół, a kiedy zwalniać i podnosić pułap lotu. Do tego przy pomocy oraz możecie robić gwałtowne ruchy na lewo i prawo, chociaż przez całą grę nigdy tego nie używałem, spokojnie można sobie radzić bez tego jak znacie układ każdej trasy.

 

  • SPADOCHRON

Początkowo miałem z nim najwięcej problemów, głównie za sprawą zbyt powolnego tempa. Jednak przy pomocy poradnika poradzicie sobie z tymi wyzwaniami bez większego problemu. Tak samo jak przy wingsuitcie i tutaj mamy 2 kategorie, czyli punktowe i czasowe.

Punkty – nabijanie punktów na spadochronie odbywa się poprzez latanie jak najbliższej ziemi, drzew czy zbocza. Po prostu im mniej dystans do danego obiektu tym więcej punktów. Również dobre wykorzystywanie prądów powietrznych (czyli unoszenie się, gdy mamy zielone strzałki) daje trochę punktów, jednak najważniejsze jest jak najbliższe latanie.

Czasówki – tutaj sprawa wygląda trochę inaczej niż moglibyśmy sobie to wyobrażać, ponieważ sporo eventów polega na lataniu…do góry. Tak jest, będziecie musieli się wznosić przy wykorzystaniu prądów powietrznych. Jednak sprawa jest bardzo prosta, ponieważ wystarczy latać jak najbliższej zbocza i tyle. Przy zboczach zawsze są prądy, które nas unoszą. Nie zapominajcie również o przycisku , dzięki któremu możecie wykonywać ostrzejsze manewry, a przede wszystkim latać szybciej w linii prostej (nie wciskacie nic innego poza ). Przy bardzo ostrych zboczach, gdy musicie mocno zwiększać pułap również warto trzymać i lewą gałkę na maksa do tyłu, ponieważ wtedy mocno się wznosimy, a nie lecimy zbyt daleko do przodu.

Pozostałe dyscypliny są już związane z DLC, także póki co nie zawracajcie sobie nimi głowy. Wyzwań w grze jest bardzo dużo, na każdym terenie, gdy jesteście w podglądzie mapy możecie zobaczyć ile macie odkrytych wyzwań (mapa pokazuje tylko i wyłącznie odkryte, a nie ukończone) i które zrobione na jaki medal. Górskie opowieści nie wliczają się w ten pucharek.

Po wbiciu ostatniego złota pucharek będzie Wasz.

 

Jaśniejszy niż złoto / Shinier than Gold 
Zdobądź wszystkie ZŁOTE MEDALE w wyzwaniach zawodów zamkniętych w Alpach. / Get all GOLD MEDALS in the Alps Invitational challenges.
Dokładnie to samo co wyżej, tyle że tutaj musicie zrobić złota w wyzwaniach do których dostajecie zaproszenia od różnych firm, np. RedBull, Salomon czy GoPro. Każde wyzwanie jest odpowiednie oznaczone, ma cut-scenkę na starcie i nie sposób go pominąć. Wyzwania te odkrywają się wraz z naszym postępem na danym terenie. Wystarczy ukończyć odpowiednią ilość wyzwań i po jakimś czasie gra Was dobitnie poinformuje o tym, że dostaliście zaproszenie do nowych wyzwań.

 

Nadal pamiętam / The memory remains 
Zdobądź 1 NIEZAPOMNIANY MOMENT w każdej kategorii. / Get 1 MEMORABLE MOMENT of each category.
Czytaj opis pucharku Wielka uroczystość / Red-letter day.

 

Wielka uroczystość / Red-letter day 
Zdobądź 15 różnych NIEZAPOMNIANYCH MOMENTÓW. / Get 15 Different MEMORABLE MOMENTS.
Niezapomniane momenty to swego rodzaju osiągnięcia, które zdobywacie w danej kategorii stylu (Explorer, Freeride, Freestyle, itd.). Przykładowo może to być osiągnięcie 2000 punktów za jeden trick, jazda po lodzie, osiągnięcie wysokiej prędkości, itd. Z kilkoma z nich związane są nawet osobne pucharki, także podczas robienia tego na pewno część Wam wpadnie.

Pucharek mimo wszystko wpadnie Wam sam, ponieważ podczas robienia wszystkich wyzwań i tak znaczną część tych osiągnięć zrobicie mimochodem. Nie są one trudne, głównie związane i tak z tym co normalnie robicie czy trzeba zrobić podczas wyzwania, także nie zaprzątajcie sobie nim głowy, tym bardziej że do pucharu potrzeba tylko 15, a osiągnięć jest znacznie więcej.

Każde zdobyte osiągnięcie jest pokazywane w rodzaju wstęgi w prawym dolnym rogu ekranu, którego nie sposób nie zobaczyć. Są oznaczone kolorem przypisanym do danego stylu.

Poniżej lista wszystkich osiągnięć dla danego stylu.

Explorer:
– Bezpieczne lądowanie po sporym spadku
– 6 minut jazdy bez przerwy
– Odkrycie wszystkich punktów zainteresowań w Alpach
– Przejdź 500 metrów bez poddawania się

Freeride:
– 5000 punktów w jednej jeździe
– Używanie kamery GoPro przez 30 sekund
– Długa jazda bez wypadku
– Posiadanie maksymalnego mnożnika (x4) przez 2 minuty
– Ręka w rękę z innym graczem (trzeba się dobrać w grupę i jeździć razem)

Freestyle:
– 2000 punktów w jednym skoku
– Pierwszy podwójny przewrót
– Pierwszy potrójny przewrót
– Pierwszy poczwórny przewrót
– Pierwszy pięciokrotny przewrót
– Pierwsze 720
– Pierwsze 1080
– Pierwsze 1440
– Pierwsze 1800

Bone Collector:
– Pierwsze KO
– Natychmiastowe KO
– Spójrz śmierci w oczy
– 30 sekundowy upadek
– Finish mimo woli (trzeba przelecieć przez metę w czasie wypadku)
– Bomb Attack (upadek centralnie w ziemię z dużej prędkości)
– Manekin testowy

Extreme Ride:
– Demon prędkości
– Jazda po lodzie
– Światowy rekord w skoku z klifu
– 30 sekundowy lot jak najbliżej terenu podczas za jednym razem
– Kilkukrotny unik
– Skok z 60 metrów
– Skok z 90 metrów

Pro Rider:
– Ukończ tutorial
– Zdobądź złoty medal
– Spróbuj zdobyć złoty medal
– Najlepszy wynik w kategorii All-time (czyli trzeba zrobić rekord świata…)
– Najlepszy w tym tygodniu (najlepszy wynik w danym tygodniu)
– Najlepszy w danym dniu (jak sama nazwa mówi)
– Osobisty rekord pobity
– Zdobądź 25,000 w jednej grze

Tak jak pisałem wyżej, wystarczy Wam 15 do pucharu, co jest banalnie prostą sprawą. Na wyzwania typu rekord światowy czy tygodniowy nawet nie patrzcie, bo to dla masochistów 🙂 Na 100% pucharek wpadnie Wam sam, mimo wszystko lista powyżej powinna się przydać.

 

Dawno, dawno temu / Once upon a time 
Ukończ HISTORIĘ GÓRSKĄ w Alpach. / Complete a MOUNTAIN STORY in Alps.
Czytaj opis pucharku Legenda górska / Mountain legend.

 

Droga do wiedzy o górach / Road to mountain knowledge 
Ukończ 50% HISTORII GÓRSKICH w Alpach. / Complete 50% of the MOUNTAIN STORIES in Alps.
Czytaj opis pucharku Legenda górska / Mountain legend.

 

Legenda górska / Mountain legend zloto
Ukończ WSZYSTKIE HISTORIE GÓRSKIE w Alpach. / Complete ALL the MOUNTAIN STORIES in Alps.
Górskie Historie to coś zupełnie innego obok zwykłych wyzwań. Są one bardzo proste, nie ma tutaj żadnych wymogów, poza dojechaniem do mety czy podążaniem za NPC’em. Przeważnie znajdują się na szczytach każdej góry lub w ich pobliżu. Charakteryzuje się tym, że góra sama nam opowiada o swojej historii (tak, dobrze czytacie…) i ciekawych wydarzeniach, które kiedyś tam miały miejsce. Ogólnie jest to zwykła jazda z narratorem w tle.

Pamiętajcie, że możecie tutaj używać dowolnego sprzętu, np. gdy musimy odkrywać kilka punktów warto używać rakietowego kombinezonu, aby było znacznie szybciej. Odkryte punkty nie kasują się, nawet gdy wrócimy na miejsce startowe po przytrzymaniu . Jedynie w jeździe z NPC’em warto używać deski bądź nart, żeby go po prostu nie zgubić.

Ilość odkrytych historii możecie sprawdzić w menu i szukając zakładki Górskie Historie.

 

Turysta / Tourist 
Znajdź w Alpach 10 istotnych punktów. / Find 10 Points of Interest in Alps.
Czytaj opis pucharku Przewodnik / Tour guide.

 

Przewodnik / Tour guide 
Znajdź w Alpach wszystkie istotne punkty. / Find ALL Points of Interest in Alps.
Każdy teren ma swoje punkty zainteresowań. Aby je odkryć musimy po prostu udać się w to miejsce i pokaże się nam informacja, że punkt został odkryty. Na mapie punkty zainteresowań są po prostu miejscami, które są opisane czarną czcionką. Każdy teren ma podaną liczbę odkrytych punktów, także na bieżąco możecie sobie śledzić Wasz postęp na danym terenie. Przypominam, że rakietowy kombinezon sprawuje się tutaj wyśmienicie.

Poniżej współrzędne dla każdego punktu na każdej górze:

The Cursed Mountains / Przeklęte Góry
1. The Doomed Retreat: 5004 S – 4132 W
2. The Haunted Resort: 5453 S – 4704 W
3. The Doomed Resort: 6118 S – 4822 W
4. Mammoth’s Valley: 5084 S – 5198 W
5. Abandoned Mountain Lodges: 5954 S 5995 W
6. Doomed Bobsleigh Track: 5570 S – 6200 W
7. The Cursed Hotel: 7021 S – 7566 W
8. Rabbid’s Valley: 4212 S – 6911 W
9. Abandoned Bobsleigh Track: 2911 S – 7049 W
10. Village of the Damned: 2415 S – 6866 W
11. Forgotten’s Ultra Natural: 2647 S – 6570 W
12. Air Park: 2361 S – 5991 W
13. The Flooded Resort: 3275 S – 4540 W
14. Alignment of Carnac: 3716 S – 4475 W
15. Cursed Bobsleigh Track: 3937 S – 6034 W

Aoste / Aosta
1. Theodule’s Snowpark: 1868 N – 7286 E
2. Trockener Steg: 2401 N – 6898 E
3. Furgggletscher: 3288 N – 5796 E
4. Matterhorngletscher: 3303 N – 4829 E
5. Plan Torette: 5271 N – 3211 E
6. Salette: 6300 N – 3410 E
7. Pian Maison: 7676 N – 3571 E
8. Breuil Cervina: 6823 N – 4493 E
9. Valtournmenche: 7472 N – 5791 E
10. Cieloalto: 7361 N – 6536 E
11. Avouil: 6879 N – 6229 E
12. Bayettes: 6254 N – 6298 E
13. Ghiacciaio della Forca: 5219 N – 6494 E
14. Theodulgletscher: 4634 N – 6710 E
15. Ghiacciaio della Testa Grigia: 4252 N – 6499 E
16. Furi: 2794 N – 3883 E
17. Florio’s Canyon: 5605 N – 4699 E
18. Giomein’s Pillow Field: 5934 N – 4868 E
19. Le Rocce Nere: 6514 N – 5229 E
20. Ghiacciaio Inferior del Cervino: 6376 N – 5601 E
21. Ghiacciaio Superior del Cervino: 5106 N – 4808 E
22. Ghiacciaio del Leone: 4235 N – 4425 E
23. Corridoio dei Tre Orsi: 5703 N – 5645 E
24. Bivacco Ratti: 5568 N – 5078 E

Aravis
1. Le Villard: 7310 S – 5076 E
2. Snow Castle: 6670 S – 3691 E
3. Tournance: 7089 S – 1935 E
4. Gotty: 6841 S – 324 E
5. La Clusaz: 6921 S – 1771 W
6. Ultra Natural de la Giettaz: 5875 S – 2617 W
7. Le Chinaillon: 5670 S – 307 W
8. Les Nants: 3198 S – 1947 W
9. Lormay: 3369 S – 1425 W
10. Quais Grand Lac: 3777 S – 1719 W
11. La Blonniere: 3707 S – 1774 E
12. Les Failles: 2598 S – 2066 E
13. Snowpark de Bargy: 4785 S – 364 E
14. La Turte: 4788 S – 1391 E
15. Les Combettes: 5837 S – 3049 E
16. Ultra Natural de Foiroux: 5416 S – 2029 E
17. Snowpark de l’Empereur: 6453 S – 1764 E
18. Colomban: 4566 S – 3963 E
19. Les Glieres: 2830 S – 2737 W

Tyrol
1. Zweiselstein: 7126 S – 6153 E
2. Solden: 6767 S -5723 E
3. Oberburgle: 6175 S – 5915 E
4. Ferlienz: 6116 S – 5246 E
5. Bodenegg: 4254 S – 5322 E
6. Ferwallspritze’s Pillow Field: 3735 S – 6043 E
7. Kirchenkogel’s Ultra Natural: 5112 S – 6272 E
8. Schwartzkamm’s Chaos: 2749 S – 4799 E
9. Querkogel’s Pillow Field: 1343 S – 4256 E
10. Serfaus: 640 N – 4978 E
11. Boderkopfe’s Gorge: 27 N – 5657 E
12. Ladis: 945 N – 7301 E
13. Ortle’s Ultra Natural: 1063 S – 6894 E
14. Prinzen: 4044 S – 7314 E
15. Huerberg’s Chaos: 210 S – 6261 E

Switzerland / Szwajcaria
1. Evolene: 1348 S – 1958 W
2. Eison: 545 S – 1645 W
3. Grimentz: 131 N – 1098 W
4. Tsevalire’s Ravine: 465 S – 891 W
5. Le Prelet’s Ultra Natural: 1705 S – 1451 W
6. Pas de Lona’s Canyon: 1941 S – 1309 W
7. Chiesso: 1732 S – 499 W
8. Telepherique du Brandon: 962 S – 495 W
9. Tierfad: 620 N – 504 E
10. Observatory: 362 S – 496 E
11. Blanc de Moming’s Ultra Natural: 1434 S – 2132 E
12. Aschhorn’s Canyon: 110 S – 2750 E
13. Ruin Castle: 1151 N – 4297 E
14. Zermatt: 1420 N – 5450 E
15. Bielti: 1936 N – 3251 E
16. Burg: 1128 N – 1510 E
17. Mammoth’s Pillow Field: 1186 S – 2687 E

Aiguilles
1. Montroc: 1658 S – 6859 W
2. Glacier de Talefre: 370 S – 6337 W
3. Le Tour: 495 S – 7321 W
4. Le Planet: 923 N – 7305 W
5. Snowpark des Nantillons: 1592 N – 7409 W
6. Les Chosalets: 2034 N – 7128 W
7. Glacier des Nantillons: 1612 N – 6043 W
8. Glacier de la Noire: 2520 N – 6270 W
9. Glacier des Pelerins: 1215 N – 5612 W
10. Glacier de Taconnaz: 1220 N – 3567 W
11. Glacier de l’Ancien: 931 N – 4050 W
12. Glacier d’Argentiere: 5 S – 4791 W
13. Ultra Natural d’Emosson: 187 S – 4121 W
14. Les Chavants: 2028 S – 4443 W
15. Les Houches: 1583 S – 4235 W
16. Emosson’s Dam: 1844 S – 2645 W
17. Barberine: 532 S – 2814 W
18. Les Gens: 260 S – 1971 W
19. Montenvers: 113 S – 2370 W
20. Gietroz: 2390 S – 3282 W
21. Ultra Natural de Peclerey: 1096 N – 6209 W
22. Observatoire de l’Aiguille: 1557 N – 4895 W
23. Ultra Natural des Petoudes: 574 S – 6363 W
24. Pillow Field le Lavancher: 744 N – 2655 W

Mont Blanc
1. Hotel Steep: 665 N – 874 W
2. Bec a l’Oiseau: 827 N – 62 W
3. Pillow Field des Arendellys: 2530 N – 1122 E
4. Gracier de Bionnassay: 3208 N – 44 E
5. Les Toiles: 3345 N – 2556 E
6. Le Champel: 3370 N – 3312 E
7. Viaduc des Recorbes: 4257 N – 3096 E
8. Pillow Field de Vorassay: 4577 N – 2418 E
9. Glacier de Miage: 4586 N – 1550 E
10. La Gruvaz: 6918 N – 2760 E
11. La Villette: 6482 N – 1776 E
12. Glacier du Brouillard: 6371 N – 242 E
13. Peuterey: 7457 N – 1239 W
14. Glacier de Toule: 6343 N – 1664 W
15. Glacier de la Brenva: 7316 N – 3822 W
16. Plan Pincieux: 7398 N – 4667 W
17. Snowpark des Meutes: 5418 N – 6737 W
18. Glacier de Febrouze: 5769 N – 5578 W
19. Glacier de Pre de Bar: 4179 N – 5575 W
20. Glacier des Bossons: 1708 N – 2496 W
21. Glacier du Bourgeat: 2087 N – 1435 W
22. Le Grand Couloir: 1967 N – 918 W
23. Glacier des Gemaux: 3362 N – 1031 W
24. Bras des Gemaux: 3742 N – 1443 W
25. Glacier du Geant: 3901 N – 3695 W
26. Glacier du Mont Frety: 5947 N – 2696 W3
27. Glacier Rond: 3586 N – 2239 W
28. Canyon du Gouter: 2985 N – 2263 W
29. Couloir Marguerite: 5996 N – 4545 W
30. Febrouze: 6793 N – 7202 W
31. Falaises de la Muete: 4216 N – 7356 W
32. Les Chaletes de Truc: 7442 N – 1284 E
33. Canyon du Brouillard: 7574 N – 1433 E
34. Ravine des Hirondelles: 6871 N – 5666 W
35. La Turche: 5447 N – 2292 E

Podziękowania za liste dla użytkownika 5hoe z reddita.

 

Szukajcie… / Seek… 
Znajdź i odblokuj w Alpach 10 stref lądowania. / Find and unlock 10 Drop Zones in Alps.
Czytaj opis pucharku … a znajdziecie / … and you shall find.

 

… a znajdziecie / … and you shall find 
Znajdź i odblokuj w Alpach WSZYSTKIE strefy lądowania. / Find and unlock ALL Drop Zones in Alps.
Taka sama sytuacja jak wyżej, tyle że tutaj musicie odkryć wszystkie Strefy Lądowania. Podczas zwiedzania mapy będziecie mieć często informacje w prawym górnym rogu, że w pobliżu jest Strefa Lądowania, zaś samo miejsce będzie oznaczone czarnymi paskami. Jak zwykle polecam używanie rakietowego kombinezonu, ponieważ sprawdza się tutaj idealnie. Niektóre Strefy mogą być zablokowane do momentu aż nie wbijecie 25 poziomu, chociaż osobiście nie miałem takiego problemu.

Strefy Lądowania są oznaczone charakterystycznymi pasami.

Poniżej lista współrzędnych dla każdej Strefy Zrzutu:

The Cursed Mountains / Przeklęte Góry
1. The Cursed Air Balloon: 2332 S – 7527 W
2. Fearless Exit Point: 2583 S – 5976 W
3. Into the Cliff: 2774 S – 6274 W
4. The Razor Exit Point: 3055 S – 6121 W
5. The Death Pass: 3273 S – 5297 W
6. The Middle Peak Base Camp: 5099 S – 6399 W
7. Lessy’s Lake Exit Point: 4799 S – 5765 W
8. The Wall: 4571 S – 4792 W
9. The Giant’s Shoulder: 6510 S – 5944 W
10. The Remote Place: 6728 S – 7048 W

Aoste / Aosta
1. Aoste Air Balloon: 4056 N – 2046 E
2. Hirli: 3191 N – 5399 E
3. Furgghorn Base Camp: 4088 N – 5696 E
4. Rifugio Teodulo: 4307 N – 6821 E
5. Plan Theodule: 5389 N – 6002 E
6. Cime Bianche: 6120 N – 6977 E
7. Bivacco Pellissier: 5396 N – 5706 E
8. Batse: 5353 N – 3172 E
9. Goillet & Tramail Exit Point: 5047 N – 5564 E
10. Cervino Exit Point: 4651 N – 5505 E

Aravis
1. Aravis Air Balloon: 1424 S – 913 W
2. Pointe Percee Exit Point: 3609 S – 322 E
3. Grande Pointe Blance: 4532 S – 105 E
4. Les Qatres Tetes: 4016 S – 1217 W
5. Mont Fleuri Exit Point: 4353 S – 2338 W
6. Grande Balmaz: 5024 S – 2203 W
7. Tete du Danay Base Camp: 5272 S – 850 W
8. Mont Lachat Du Chatillon: 5458 S – 175 E
9. Refuge Du Lessy: 6347 S – 316 W
10. Snowpark De L’Empereur: 6276 S – 1996 E
11. Aiguille De Manigod: 5970 S – 3774 E
12. La Croix Fry Exit Point: 3431 S – 2854 E
13. La Seche: 2626 S – 2165 E

Tyrol
1. Tyrol Air Balloon: 360 S – 5220 E
2. Sudgipfel Exit Point: 344 S – 6411 E
3. Vorderer Heuberg: 441 S – 6973 E
4. Boderkopfe: 242 N – 5569 E
5. Schalfkogel: 531 S – 3558 E
6. Furglerseehaus Exit Point: 669 S – 3477 E
7. Querkogel: 898 S – 4601 E
8. Karlesspitze: 1665 S – 5034 E
9. Haupt Schwarzenspitze: 3571 S – 5151 E
10. Nordliche Ferwallspitze: 3029 S – 6516 E
11. Kleiner Kirchenkogel: 4606 S – 5736 E

Switzerland / Szwajcaria
1. Switzerland Air Balloon: 2934 S – 274 E
2. Oberrothorn Exit Point: 1090 N – 2797 E
3. Breithorn: 782 N – 3041 E
4. Tierfad: 499 N – 59 E
5. Les Diablons: 603 S – 948 E
6. Weisshorn: 1876 S – 1045 E

Aiguilles
1. Aiguilles Air Balloon: 4076 N – 7428 W
2. La Freta: 2030 N – 4735 W
3. Corridor Exit Point: 1602 N – 4746 W
4. Nantillions Exit Point: 1704 N – 5320 W
5. Petite Aiguille De Reigne: 1310 N – 5502 W
6. La Charpoua Base Camp: 1328 N – 3879 W
7. Col Gele: 343 N – 5280 W
8. Cabane De Saleinaz: 368 N – 6288 W
9. Aiguille Noire Exit Point: 60 N – 6291 W
10. Dent De L’ancien: 747 N – 3890 W
11. Refuge De Leschaux: 860 S – 5241 W
12. Col Des Troilets: 671 S – 5987 W
13. Aiguille Du Tour: 1427 S – 6096 W

Mont Blanc
1. Mont Blanc Air Balloon: 2648 N – 7865 W
2. Col Major: 4724 N – 3722 W
3. Le Plan Du Truc: 6185 N – 1507 E
4. Arrete De Tricot: 3904N – 1406E.
5. Pointe Pfann: 5287 N – 117 E
6. Aiguille Blanche De Peuterey: 6766 N – 440 W
7. Falaises De L’Androsace: 6361 N – 2826 W
8. Dome Des Allobroges: 4648 N – 5513 W
9. Pre De Bar Exit Point: 4158 N – 4020 W
10. La Coulee: 2148 N – 1201 W
11. Pyramide Du Tacul: 3508 N – 2950 W
12. Aiguille Du Diable Exit Point: 4032 N – 2571 W
13. Aiguille De Saussure: 3806 N – 1702 W
14. Les Rochers Rogues: 3665 N – 702 W
15. Aiguille De Gouter: 2113 N – 424 W
16. Les Bosses: 5218 N – 1409 W
17. Pointe Helbronner Exit Point: 5447 N – 2873 W

Podziękowania za listę dla użytkownika NessaMagick z reddita.

 

Kraniec świata / The end of the World 
Dotrzyj na kraniec świata w ALPACH (Ukończ sekwencję WDRAŻANIA). / Reach the end of ALPS game world (complete the Onboarding sequence).
Bardzo prosta sprawa, która może Wam wpaść sama. Musicie po prostu znaleźć się na końcu mapy, tuż przy samej białej linii, która biegnie w około każdego terenu. Oczywiście musicie się znaleźć na którymś krańcu mapy, który nie jest granicą innego terenu. Dodatkowo pamiętajcie, że musicie stać w tym miejscu bądź przejechać na „nogach”. Jeśli będziecie lecieć to musicie tam wylądować, żeby zaliczyło.

 

Jak własną dłoń / Like the back of your hand 
Osiągnij 100% eksploracji w jednym REGIONIE w Alpach. / Reach 100% exploration on one REGION in Alps.
Czytaj opis pucharku Koniec sekretów / No more secrets.

 

Koniec sekretów / No more secrets zloto
Osiągnij 100% eksploracji we WSZYSTKICH REGIONACH w Alpach. / Reach 100% exploration on ALL REGIONS in Alps.
Jak sam opis mówi, musimy odkryć każdy teren na 100%, czyli:
– Odkryć wszystkie wyzwania.
– Odkryć wszystkie Punkty Zainteresowań (czytaj opis pucharku Przewodnik / Tour guide).
– Odkryć wszystkie Strefy Lądowania (czytaj opis pucharku  … a znajdziecie / … and you shall find).

W przypadku wyzwań chodzi tylko i wyłącznie o odkrycie, nie musicie ich ukończyć (za to jest osobny puchar).
W podglądzie mapy możecie na bieżąco obserwować w lewym górnym rogu ekranu ile czego macie i czy coś Wam jeszcze brakuje.

 

Do góry nogami / Upside down 
Wykonaj swoje pierwsze podwójne salto w tył (Ukończ sekwencję WDRAŻANIA). / Perform your first double backflip (complete the Onboarding sequence).
Musicie wykonać swój pierwszy podwójny przewrót w tył. Jak sam opis mówi, musicie się obrócić w powietrzu 2 razy w tył i wylądować. Jeśli upadniecie po zrobieniu tricku to Wam go nie zaliczy, a tym samym pucharek nie wpadnie. Trzeba wylądować na nogi.
Trick wykonacie w dowolnym miejscu, jednak jeśli koniecznie szukacie dobrej skoczni to polecam chociażby wyzwanie Red Bulla w Szwajcarii (1099 N – 3637 E). Jest tutaj świetna skocznia, na której spokojnie zrobicie większość pucharów związanych z trickami.

Będąc już w locie trzymajcie tylko i wyłącznie lewą gałką centralnie odchyloną do tyłu. Nie trzymajcie czy w tym czasie ponieważ to jest już zupełnie inny trick.

 

Zakręcona / You spin around 
Wykonaj swój pierwszy obrót o 1080° (Ukończ sekwencję WDRAŻANIA). / Perform your first 1080° (complete the Onboarding sequence).
Musicie wykonać swój pierwszy obrót o 1080 stopni. Jest to banalnie proste i wystarczy wykorzystać miejscówkę, którą opisałem wyżej, czyli wyzwanie Red Bulla w Szwajcarii (1099 N – 3637 E). Gdy będziecie już w powietrzu trzymacie tylko i wyłącznie gałkę w lewo, albo w prawo i patrzycie ile stopni już zrobiliście. Gdy będzie 1080 to puszczacie gałkę i lądujecie na nogi, co jest tutaj wymogiem, aby pucharek został zaliczony.

 

Wypadki testowe / Crash Test 
Rozbij się i wytrzymaj przeciążenie między 90 a 99,9 G (Ukończ sekwencję WDRAŻANIA). / Fall and endure between 90 and 99.9 Gs (complete the Onboarding sequence).
Pucharek wpadnie Wam sam podczas jednego z wyzwań Bone Collector (czarne). Wasza postać musi upaść z siłą pomiędzy 90G, a 99,9G i wstać o własnych siłach. Warto dodać, że podczas rolowania się postaci czy spadania ciągle w dół, siła G będzie cały czas rosnąć. Trzymając lewą gałkę w tył możecie trochę spowolnić jej turlanie się, także jak zobaczycie, że zbliżacie się do danej wartości to po prostu trzymajcie gałkę w tym i liczcie na cud, że się zatrzyma 🙂

Dobrym miejscem jest właśnie wyzwanie Human Cannon / Ludzka Torpeda w The Cursed Mountains / Przeklęte Góry.

 

Mistrz punktów / Scoring master 
Zdobądź w jednym skoku ponad 2000 punktów (Ukończ sekwencję WDRAŻANIA). / Score more than 2000 point in one jump (complete the Onboarding sequence).
Wystarczy zrobić 2000 punktów w jednym skoku. Gwarantuje Wam, że podczas gry pucharek wpadnie Wam sam. Miejsc, gdzie można to zrobić jest mnóstwo, nawet podczas samych wyzwań. Jeśli jednak usilnie chcecie to zrobić jak najszybciej to standardowo polecam wyzwanie Red Bulla w Szwajcarii (1099 N – 3637 E).

Najlepsza metoda na tricki to trzymacie + i wychylić obie gałki w tym samym kierunku (najlepiej północny-zachód). Jak tylko zobaczycie, że macie już 2000 to puszczacie przyciski, tak żeby postać wylądowała, ponieważ jest to tutaj wymogiem do zdobycia pucharku.

 

Komu bije dzwon / Shaked by the bell 
Wleć w wingsuicie w dzwon kościelny w wiosce, by zadzwonił. / Fly into and ring the village church bell while wingsuiting.
By zdobyć pucharek należy przelecieć na wingsuitcie przez dzwon kościoła. Miejsc, gdzie można to zrobić jest wiele, ponieważ dzwonów akurat w tej grze nie brakuje 🙂 Jednak osobiście polecam Wam miejscówkę w Tyrolu (4094 S – 5143 E). Spokojnie możecie się ustawić, wybrać odpowiednią pogodę i lecieć w stronę kościoła, który jest centralnie przed Wami.

Poniżej filmik jak ja to zrobiłem:

 


 

Winterfest DLC

Informacje ogólne:trofea
Stopień trudności wbicia platyny: 1/10
Liczba trofeów: platynax0zlotox0 x1 x5
Liczba trofeów offline: 0
Liczba trofeów online: 6
Minimalna liczba przejść: 1
Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
Zglitchowane trofea: BRAK
Czas do zdobycia 100%: 2 godziny

Poradnik:
Władca Winterfestu / King of the Winterfest 
Pokonaj Bestię w trakcie Winterfestu. / Defeat „The Beast” during Winterfest.
Musimy pokonać Bestię, który jest finalnym bossem w tym dodatku. Podążając ścieżką ustaloną przez dodatek pucharek wpadnie Wam sam.

 

Smok / The Dragon 
Pokonaj Smoka w trakcie Winterfestu. / Defeat „The Dragon” during Winterfest.
Smok jest pierwszy bossem, z którym przyjdzie się Wam zmierzyć. Warto dodać, że w momencie, gdy na trasie zaczną pojawiać się pale z ziemi, nie warto się spieszyć na siłę. Jedźcie zwykłym tempem i po prostu uważajcie co pojawia się przed Wami. Pale pojawiają się zawsze w tym samym układzie, dlatego warto zapamiętać schemat, gdzie dokładnie jechać.

Podążając ścieżką ustaloną przez dodatek pucharek wpadnie Wam sam.

 

Bliźniaki Fratelli / The Fratelli Twins 
Pokonaj bliźniaki Fratelli w trakcie Winterfestu. / Defeat „The Fratelli Twins” during Winterfest.
Podążając ścieżką ustaloną przez dodatek pucharek wpadnie Wam sam.

 

Super Savoyard / Super Savoyard 
Pokonaj Super Savoyarda w trakcie Winterfestu. / Defeat „Super Savoyard” during Winterfest.
Podążając ścieżką ustaloną przez dodatek pucharek wpadnie Wam sam.

 

Lincoln Black / Lincoln Black 
Pokonaj Lincolna Blacka w trakcie Winterfestu / Defeat „Lincoln Black” during Winterfest.
Podążając ścieżką ustaloną przez dodatek pucharek wpadnie Wam sam.

 

Brednie! / Mush! 
Utrzymaj się na sankach bez upadku przez 30 sekund. / Stay on the Sled for 30 seconds.
Wystarczy jechać na sankach przez 30 sekund bez wypadku. Nie ma znaczenia, gdzie to zrobicie. Może to być w czasie wyzwania z DLC (i najprawdopodobniej tu Wam wpadnie jak go jeszcze nie mieliście) lub w swobodnej grze. Jest wiele świetnych i łagodnych miejsc gdzie można to zrobić, wystarczy poszukać takiego na mapie i ruszyć na sankach. Nawet ze szczytu Mont Blanc nie powinno być problemów, są tam spore i w miarę równe obszary.

Po dobiciu 30 sekund pucharek będzie Wasz.

 


 

Extreme Pack DLC

Informacje ogólne:trofea
Stopień trudności wbicia platyny: 2/10
Liczba trofeów: platynax0zlotox0 x1 x5
Liczba trofeów offline: 0
Liczba trofeów online: 6
Minimalna liczba przejść: 1
Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
Zglitchowane trofea: BRAK
Czas do zdobycia 100%: 2 godziny

Poradnik:
Ekstremalna dziesiątka / The Extreme Ten 
Zdobądź złoty medal w 10 wyzwaniach z Pakietu Ekstremalnego. / Obtain the Gold medal in 10 Extreme Pack Challenges.
Jako, że dodatek przenosi nas na Alaskę, mamy tutaj sporo świeżych wyzwań + ścieżkę związaną z samym DLC. Jest to kilka wyzwań, które prezentują nam głównie nowy sprzęt i rzecz jasna samą górę. NIE są one wliczane w ten pucharek, jednak nie ma ich wiele. Całe 10 musicie zrobić klasycznie, czyli szukając ich na mapie i przenosząc się w to miejsce, a następnie robiąc złoty medal w każdym z nich. Także najlepiej wybierać te najłatwiejsze, żeby niepotrzebnie się nie denerwować.

Po zdobyciu 10 medalu na Alasce pucharek powinien być Wasz.

 

Ekstremalna piątka / The Extreme Five 
Zdobądź złoty medal w 5 wyzwaniach z Pakietu Ekstremalnego. / Obtain the Gold medal in 5 Extreme Pack Challenges.
Czytaj opis pucharku Ekstremalna dziesiątka / The Extreme Ten.

 

To jak, zaczynamy? / Are you ready for this? 
Ukończ próbę ROGUE 4 z Pakietu Ekstremalnego. / Finish the Extreme Pack Trial ROGUE 4.
Pucharek jest związany ze ścieżką „fabularną” dodatku, także jeśli tylko będziecie nią podążać to jest on nie do pominięcia. Jest to 6 wyzwanie, które znajduje się dokładnie w tym miejscu: 2991 S – 5629 E. Lecimy tutaj rakietowym kombinezonem i cała trasa jest bardzo długa, jednak nie goni nas tutaj czas ani punkty, po prostu musicie dolecieć do mety, także spokojnie sobie lećcie i nie zwracajcie uwagi na to, że gra karze Wam zostać w formacji, ponieważ ja poleciałem daleko do przodu i nic się nie działo złego.

 

Szalejący królik / Riding Rabbit 
Wznieś się i wyląduj 5 razy podczas jednego zjazdu speedridingowego. / Take off and land 5 times in the same Speed Riding run.
Speed Riding to nowa dyscyplina w tym dodatku i jest to połączenie narciarstwa + spadochronu. Punktacja odbywa się podobnie jak przy zwykłym spadochronie, czyli za bliskie przelatywanie obok obiektów, ziemi, drzew, itd.

By zdobyć pucharek musicie 5x odbić się i wylądować w jednej jeździe. Gwarantuje Wam, że pucharek wpadnie Wam sam podczas robienia wyzwań ze ścieżki „fabularnej” dodatku. Jeśli jednak nie wpadło Wam to spokojnie możecie to zrobić w swobodnej grze.

 

Jestem orłem! / I am an eagle! 
5 minut lotu wingsuitowego w kostiumie odrzutowym. / Fly for 5 minutes with the Rocket Wingsuit.
Chyba najprostszy pucharek z całego dodatku. Musicie po prostu latać przez 5 minut z rzędu w kostiumie odrzutowym. Nie możecie w tym czasie się rozwalić, wylądować, itd. Nawet jak włączycie podgląd mapy to pucharek się anuluje i trzeba robić to od nowa. Po prostu jak zaczniecie lecieć to przez 5 minut latajcie w kółko i czekajcie aż pucharek Wam wpadnie.

 

Widzę stąd swój dom! / I can see my house from up there 
Wyląduj bezpiecznie po skoku z wszystkich 7 lokalizacji basejumpingowych na Alasce. / Safely land after jumping from all the 7 Base Jump Spots in Alaska.
Base Jumping to kolejna nowość w tym dodatku, który polega na skakaniu z klifu czy skoczni, przeleceniu przez szczeliny (chociaż nie zawsze) i wylądowaniu przy pomocy spadochronu. Do zdobycia pucharku musicie znaleźć na mapie wszystkie 7 lokacji, a następnie skoczyć i wylądować. Po odpowiednim zaliczeniu, w prawym dolnym rogu pokaże się Wam wstęga, że lokacja o tym numerze została zaliczona.

Poniżej lista wszystkich miejsc:

  1. B.A.S.E. Jump 1 : 795 N – 1282 E (lokacja z misji)
  2. B.A.S.E. Jump 2: 719 N – 561 W
  3. B.A.S.E. Jump 3: 482 N – 2793 W
  4. B.A.S.E. Jump 4: 714 N – 2865 W
  5. B.A.S.E. Jump 5: 1228 N – 2817 W
  6. B.A.S.E. Jump 6: 2177 N – 2615 W
  7. B.A.S.E. Jump 7: 2366 N – 2333 W

Podziękowania za listę dla użytkownika ozKiZ z reddita.

 


 

Droga do Olimpiady DLC

Informacje ogólne:trofea
Stopień trudności wbicia platyny: 4/10
Liczba trofeów: platynax0zlotox1 x2 / x3
Liczba trofeów offline: 0
Liczba trofeów online: 6
Minimalna liczba przejść: 1
Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
Zglitchowane trofea: BRAK
Czas do zdobycia 100%: 5 godziny

 

Przygoda życia / The adventure of a lifetime zloto
Ukończ „Zostań legendą” (wymagany dodatek „Droga do Olimpiady”). / Finish „Become a legend” (Road To The Olympics DLC required).
Pucharek bardzo prosty, ale czasochłonny i zajmie Wam on najwięcej czasu z tego DLC. Musicie tylko (albo aż) ukończyć ścieżkę fabularną i podążać wg zaleceń gry. Wyzwań i kroków jest dość dużo, całość zajmie Wam spokojnie około 2 godziny grania. Podczas robienia wyzwań z trickami pamiętajcie o moich radach, które opisałem w poradniku odnośnie podstawki.

Ostatnie wyzwanie to mistrzostwa związane z 3 dyscyplinami snowboardu, czyli skok, half-pipe oraz snow-park. Musicie rzecz jasna wygrać wszystkie z nich, żeby zaliczyć i zdobyć pucharek.

 

Duma narodu / The pride of the nation 
Zdobądź złoty medal w dowolnych zawodach w Korei (wymagany dodatek „Droga do Olimpiady”). / Win a gold medal in any event in Korea (Road To The Olympics DLC required).
Korea i Japonia to 2 odrębne tereny. Do zdobycia pucharku wystarczy ukończyć dowolne wyzwanie, które znajduje się na terenie Korei. Nie musi to być olimpijskie wyzwanie, może to być najprostsze zwykłe, a i tak Wam zaliczy.

Wschodzące Słońce / Rising Sun Challenger 
Zdobądź medal w 10 wyzwaniach w Korei (wymagany dodatek „Droga do Olimpiady”). / Get a medal in 10 challenges in Japan (Road To The Olympics DLC required).
Podobnie jak w poprzednim DLC i tutaj musicie zdobyć 10 złotych medali za wyzwania. Pamiętajcie, że ścieżka fabularna nie jest wliczana w to trofeum, także wszystkie 10 musicie zrobić standardowo z mapy. Rzecz jasna zalecam robić te najprostsze, żeby niepotrzebnie się nie stresować. Spora część wyzwań jest początkowo ukryta, ale jeśli polatacie po mapie to odkryjecie większość z nich bez większych problemów.

Po wbiciu 10 złotego medalu pucharek jest Wasz.

 

Odrobina turystyki / A little bit of tourism
Odkryj Tateyama Road i Tsumago Village (wymagany dodatek „Droga do Olimpiady”). / Discover Tateyama Road and Tsumago Village (Road To The Olympics DLC required).
Prosta sprawa, wystarczy odkryć 2 miejscówki podane w opisie, czyli:

Po odkryciu drugiej macie kolejny pucharek do kolekcji.

 

Podłoga to lawa / The floor is lava
Przejedź przez 4 kolejne poręcze w Japonii (wymagany dodatek „Droga do Olimpiady”). / Grind on 4 rails consecutively in Japan (Road To The Olympics DLC required).
Trochę podchwytliwy pucharek, ponieważ miejsc, gdzie możecie przejechać po 4 poręczach z rzędu jest bardzo mało. Jednak jest jedno miejsce, które idealnie się nadaje do tego pucharku, a dokładnie to: Japonia – Hakuba 5223 S – 3086 E. Macie tutaj idealnie ustawione poręcze w znacznie większej ilości niż 4. Teraz musicie przejechać po minimum 4 bez spadania na ziemię.

Poniżej filmik jak ja to zrobiłem (z góry przepraszam, ponieważ ja spadłem):

 

Po tylu latach… / After all these years…
Upadnij podczas finału zawodów w Korei (wymagany dodatek „Droga do Olimpiady”). / Fall during the finale of a Korea event (Road To The Olympics DLC required).
Podczas finałowego wyzwania ze ścieżki fabularnej dodatku musicie się wywrócić. Nie ma znaczenia, gdzie i w jaki sposób, musi to być po prostu zrobione podczas finałowego wyzwania. Do tego wyzwania można wrócić w razie czego także bez stresu jeśli już to zrobiliście bez upadku.

 

Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.