Call of Duty – World War II – Poradnik do trofeów

Wojnę o platynę czas zacząć!


Materiał zrealizowany dzięki uprzejmości Activision.

 

trofeaInformacje ogólne:trofea
Stopień trudności wbicia platyny: 5/10
Liczba trofeów: platynax1zlotox2 x10 x38
Liczba trofeów offline: 46
Liczba trofeów online: 5
Minimalna liczba przejść: 1 raz tryb fabularny, minimum 2 razy tryb zombie + prolog, kilkaset meczy w multi
Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK (wybór rozdziałów)
Zglitchowane trofea: BRAK
Czas do zdobycia platyny: 50-100 godzin

 

Krótko i na temat:

Opinia znajduje się TUTAJ!

 

Krok po kroku:

  1. Tryb dla jednego gracza – Standardowo mamy doczynienia z zestawem znajdziek, w liczbie 33, dodatkowo dochodzą do tego 23 heroiczne czyny, które również znajdują się w konkretnych miejscach danego rozdziału. Do tego dochodzą oczywiście trofea, za wykonywanie konkretnych akcji podczas każdego z rozdziałów. Nie ominie Cię również przejście gry na najwyższym poziomie trudności, ale to bułka z masłem.
  2. Multi – Trofea skupione przede wszystkim na levelowaniu swojej postaci, wygrywaniu meczów i wykonywaniu dziennych zadań.
  3. Tryb Zombie – Czeka Cię przyjemna przeprawa przez 2 easter eggi – jeden łatwiejszy, drugi trochę bardziej czasochłonny. Do normalnej wersji ee najlepiej zabierać się we dwie osoby, do rozszerzonego będziecie już potrzebowali 4 ogarniętych osób. W poniższym poradniku znajdziecie filmy oraz rozpisane krok po kroku czynności, które musicie wykonywać. Dodatkowo, będziesz musiał ukończyć 20 fal w prologu, co jest najtrudniejszym zadaniem, bo jesteś zdany tylko na swoje umiejętności. Jednakże tryb ten i oferowane przez niego trofea, są znacznie prostsze niż poprzednie odsłony.

 

Poradnik:
Bohater wojenny / VE
Zdobądź wszystkie trofea w Call of Duty®: WWII. / Earn all available trophies for Call of Duty®: WWII.
Gratulacje, to był zaszczyt służyć o Twojego boku.

 

Przyjaciel w potrzebie / Friend in Need
30 razy poproś Zussmana o apteczkę. / Request Zussman to toss you First Aid Kits 30 times.
Zussman dysponuje zapasem apteczek, które może podrzucić Ci po wypełnieniu wskaźnika zdolności, znajdującego się przy prawym brzegu ekranu. Wskaźnik ten wypełnia się dzięki zabijaniu przeciwników, a headshoty i heroiczne czyny są dodatkowo premiowane. Wystarczy podejść do kompana i nacisnąć .

Zussman dostępny jest w misjach numer: 1, 2, 3, 4, 5 (końcówka), 6, 8, 9, 10. Możliwe jest powtarzanie konkretnych punktów kontrolnych do wbicia tego trofeum.

 

Widzę ruch! / I See Movement!
25 razy poproś Piersona o wypatrywanie wroga. / Request Pierson to spot enemies 25 times.
Pierson posiada zdolność wypatrywania wrogów. W konsekwencji każdy przeciwnik zostaje otoczony świecącą obwódką, którą widać nawet w kłębach dymu. Standardowo zdolność ta wymaga zabijania wrogów, headshoty są premiowo punktowane, a samą prośbę wypatrywania aktywujesz po wypełnieniu wskaźnika, podejściu do Piersona i naciśnięciu  na krzyżaku.

Pierson dostępny jest w misjach numer: 3, 5 (końcówka), 6, 8, 9, 11. Możliwe jest powtarzanie konkretnych punktów kontrolnych do wbicia tego trofeum.

 

Podaj pestki / Praise and Pass
20 razy poproś Turnera o amunicję. / Request Turner to toss you ammo 20 times.
Turner posiada zapas amunicji, który może Ci podrzucić po wypełnieniu wskaźnika zdolności. Wystarczy zabijać wrogów i stosować jak najwięcej headshotów. Wystarczy następnie podejść do towarzysza i nacisnąć  na krzyżaku.

Turner dostępny jest w misjach numer: 2, 5 (końcówka), 6, 7, 8. Możliwe jest powtarzanie konkretnych punktów kontrolnych do wbicia tego trofeum.

 

Szkoła życia / School of Hard Knocks
15 razy poproś Stilesa o granaty. / Request Stiles to toss you grenades 15 times.
Kolejny kompan, który tym razem podrzuci Ci granaty, gdy jesteś w potrzebie. Standardowo trzeba najpierw wypełnić wskaźnik zdolności, a następnie nacisnąć , stojąc przy Stilesie.

Stiles dostępny jest w misjach numer: 6, 8, 10, 11. Możliwe jest powtarzanie konkretnych punktów kontrolnych do wbicia tego trofeum.

 

Na co komu ten wisiorek? / Who Needs a Pendant?
10 razy poproś Aiello o dym sygnalizacyjny i wezwij ostrzał moździerzowy. / Request Aiello to toss you signal smoke and call in mortar strikes 10 times.
Ostatnia zdolność należy do Aiello i jest to granat sygnalizacyjny, który ściąga ostrzał moździerzowy na dany teren. Oczywiście musisz najpierw wypełnić pasek zdolności, a następnie nacisnąć  przy towarzyszu.

Aiello dostępny jest w misjach: 3, 6, 9, 11. Możliwe jest powtarzanie konkretnych punktów kontrolnych do wbicia tego trofeum.

 

Żongler wyczynowy / Potato Masher
Ocal 5 sojuszników, odrzucając granat wroga. / Save 5 allies by throwing away a live enemy grenade.
Trofeum raczej wpadnie bez starania, podczas grania na najwyższym poziomie trudności. Co jakiś czas, wrogowie rzucają pod Twoje nogi granaty, które w odpowiednio krótkim czasie możesz odrzucić. Cały myk polega na tym, że musi w Twoim pobliżu znajdować się grupa przynajmniej 5 kompanów. Sytuacja taka często zdarza się w misji numer 2 oraz „Wzgórze 493”.

 

 

Nałogowy palacz / Chain Smoker
Zdezorientuj 50 wrogów granatami dymnymi. / Disable 50 enemies using smoke grenades.
Powinno wpaść podczas swobodnej rozgrywki. Granaty dymne znajdują się pod przyciskiem , Stiles podrzuca nam zawsze dodatkowy zapas granatów po wypełnieniu paska zdolności kompana. Trofeum zlicza statystyki przy wyborze rozdziałów oraz powtarzaniu konkretnych punktów kontrolnych, więc jeżeli po ukończeniu głównego wątku fabularnego osiągnięcie to nie pojawiło się na Twoim koncie – włącz dowolną misję, rzucaj granaty dymne w przeciwników, a następnie powtarzaj punkt kontrolny.

 

Mam cię! / I’ve Got You!
Przeciągnij 9 unikalnych sojuszników w bezpieczne miejsce. / Drag 9 unique allies to safety.
Patrz opis trofeum „Ratownik„.

 

Litościwy / Quarter Given
Zmuś do poddania się 4 unikalne grupy wrogów. / Get 4 unique groups of enemies to surrender.
Patrz opis trofeum „Ratownik„.

 

Ratownik / Rescuer
Ocal 10 unikalnych sojuszników szarpiących się z wrogiem. / Save 10 unique allies locked in struggle.
W grze znajdują się 23 heroiczne czyny, które polegają na:

  • przeciąganiu rannych sojuszników w bezpieczne miejsca (9 okazje),
  • oszczędzeniu wrogów, którzy się poddają (4 okazje),
  • ratowaniu kompanów szarpiących się z przeciwnikami (10 okazji).

Na poniższym filmiku pokazujemy wszystkie dostępne lokacje z konkretnymi akcjami.

TIMELINE:

  1. 0:07 – MISJA 1 – Żołnierz szarpiący się z wrogiem #1
  2. 0:18 – MISJA 1 – Żołnierz szarpiący się z wrogiem #2
  3. 0:30 – MISJA 2 – Poddanie się wroga #1
  4. 1:04 – MISJA 2 – Żołnierz szarpiący się z wrogiem #3
  5. 1:30 – MISJA 2 – Poddanie się wroga #2
  6. 1:58 – MISJA 3 – Przeciągnięcie sojusznika w bezpieczne miejsce #1
  7. 2:24 – MISJA 4 – Przeciągnięcie sojusznika w bezpieczne miejsce #2
  8. 2:56 – MISJA 5 – Przeciągnięcie sojusznika w bezpieczne miejsce #3
  9. 3:21 – MISJA 5 – Poddanie się wroga #3
  10. 3:54 – MISJA 6 – Przeciągnięcie sojusznika w bezpieczne miejsce #4
  11. 4:19 – MISJA 6 – Żołnierz szarpiący się z wrogiem #4
  12. 4:43 – MISJA 6 – Żołnierz szarpiący się z wrogiem #5
  13. 5:19 – MISJA 7 – Przeciągnięcie sojusznika w bezpieczne miejsce #5
  14. 5:50 – MISJA 7 – Przeciągnięcie sojusznika w bezpieczne miejsce #6
  15. 6:31 – MISJA 7 – Żołnierz szarpiący się z wrogiem #6
  16. 6:43 – MISJA 8 – Przeciągnięcie sojusznika w bezpieczne miejsce #7
  17. 7:00 – MISJA 8 – Żołnierz szarpiący się z wrogiem #7
  18. 7:12 – MISJA 9 – Przeciągnięcie sojusznika w bezpieczne miejsce #8
  19. 7:33 – MISJA 9 – Żołnierz szarpiący się z wrogiem #8
  20. 8:14 – MISJA 10 – Przeciągnięcie sojusznika w bezpieczne miejsce #9
  21. 8:33 – MISJA 10 – Żołnierz szarpiący się z wrogiem #9
  22. 9:03 – MISJA 11 – Poddanie się wroga #4
  23. 9:28 – MISJA 11 – Żołnierz szarpiący się z wrogiem #10

 

Fragmenty historii / Pieces of History
Zbierz wszystkie 33 pamiątki. / Collect all 33 mementos.
Jak to zwykle bywa w tego typu grach, twórcy serwują nam zestaw rzeczy do znalezienia. Na szczęście tym razem czekają nas tylko 3 znajdźki przypadające na jedną misję, a że przed Tobą 11 zróżnicowanych akcji, łatwo policzyć, że są 33 znajdźki. Na poniższym filmiku znajduje się dokładna ich lokalizacja wraz z timelinem.

TIMELINE:

  1. 10:08 – MISJA 1 – wejdź po skarpie – nazistowski nóż
  2. 0:32 – MISJA 1 – oczyść bunkier 3/5 – kompas
  3. 0:51 – MISJA 1 – zniszcz artylerię – naszywka zwiadowcy
  4. 1:05 – MISJA 2 – idź do czołgu – zapalniczka
  5. 1:20 – MISJA 2 – zegarek
  6. 1:34 – MISJA 2 – kontynuuj natarcie z czołgiem – maska p-gaz
  7. 2:03 – MISJA 3 – przejmij kościół spinka ss-mana
  8. 2:26 – MISJA 3 – oczyść kościół -wisiorek
  9. 2:37 – MISJA 3 – broń obszaru – zbiornik paliwa
  10. 2:47 – MISJA 4 – zatrzymaj pociąg – plakat białej róży
  11. 3:10 – MISJA 4 – zatrzymaj pociąg – psia obroża
  12. 3:28 – MISJA 4 – dołącz do swojego oddziału – schemat rakiety
  13. 3:47 – MISJA 5 – poszukaj oficera Fischera – karafka
  14. 4:15 – MISJA 5 – umieść ładunek wybuchowy przy północnej bramie – plakat
  15. 5:13 – MISJA 5- zaatakuj garnizon- niemiecki order
  16. 5:26 – MISJA 6 – dotrzyj do hotelu – zapisy nutowy
  17. 5:50 – MISJA 6 – dotrzyj do hotelu -papierośnica
  18. 6:13 – MISJA 6 – zabezpiecz hotel – pióro z hotelu
  19. 6:45 – MISJA 7 – wyeliminuj obsługę moździerza – pistolet sygnałowy
  20. 6:59 – MISJA 7 – znajdź swój oddział – menażka
  21. 7:21 – MISJA 7 – wyeliminuj snajpera -żelazne porcje
  22. 7:50 – MISJA 8 – zdobądź wzgórze, eskortuj inżyniera – portfel
  23. 8:07 – MISJA 8 – zniszcz artylerię – fajka
  24. 8:24 – MISJA 8 – zniszcz – dziennik
  25. 8:42 – MISJA 9 – dostarcz skrzynię z amunicją – aparat
  26. 8:51 – MISJA 9 – dostarcz skrzynię z amunicją – komiks
  27. 9:06 – MISJA 9 – dostań się do radia – amerykańskie skrzydła
  28. 9:27 – MISJA 10 – dotrzyj do punktu obserwacyjnego – czasopismo
  29. 10:22 – MISJA 10 – dotrzyj do wieży – srebra piersiówka
  30. 11:14 – MISJA 10 – osłaniaj Piersona – niemieckie skrzydła
  31. 11:20 – MISJA 11 – zabezpiecz wieżę – list
  32. 12:20 – MISJA 11 – zabezpiecz wieżę – manierka
  33. 13:01 – MISJA 11 – zabezpiecz wieżę – kufel piwa

 

W bezruchu / Slow and Steady
Łącznie przez 3 minuty używaj Skupienia w kampanii. / Spend 3 minutes using Focus in the campaign.
Skupienie w kampanii odbywa się przez przytrzymanie  podczas celowania ze snajperek. Powinno wpaść podczas swobodnej rozgrywki, ale jeżeli nie to misja 3 jest idealnym miejscem do grindowania czasu. To właśnie tam jednym z zadań przed Tobą postawionych jest strzelanie ze snajperki.

 

Wybitna Służba / Distinguished Service
Ukończ grę na poziomie trudności Weteran. / Complete the game on Veteran difficulty.
Jak zawsze, czeka Ciebie przeprawa przez najwyższy poziom trudności, czyli granie na weteranie. O dziwo jednak, jest to chyba jedna z najłatwiejszych odsłon Call of Duty i praktycznie nie ma ani jednego konfliktowego miejsca, które wymaga wielu prób. Kluczem do sukcesu są poniższe tipy:

  • Przedmioty i ściany mają bardzo dużo dziur, przez które można strzelać – bez zbędnego wychylania się i czekania na kulkę, warto strzelać spod podwozia samochodów, szpar w drzwiach etc.
  • Na najwyższym poziomie trudności giniemy od 2-3 strzałów, dlatego polecam nie spieszenie się zbytnio i nie biegnięcie na oślep przed siebie, w stylu rambo.
  • Gra posiada system apteczek, więc warto wykorzystywać je tylko wtedy, gdy to konieczne. Zawsze możesz poprosić towarzysza o dodatkowe sztuki.
  • Skupiaj się na jednym wrogu i najlepiej jeżeli jesteś zaawansowanym graczem – strzelaj w głowę – jeden strzał wystarczy, żeby zabić przeciwnika.
  • Używaj osłon, bo bez tego daleko nie zajdziesz.

 

Daleko od Teksasu / Long Way from Texas
Ukończ misję D-Day. / Complete D-Day.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

Szczęściarz / One of the Lucky Few
Unikając ognia KM-ów, dotrzyj do wału w mniej niż 2 minuty i wysadź go. / Breach the seawall in under 2 minutes without taking MG fire.
Misja 1 – D-Day. Trofeum polega po prostu na przebiegnięcie plaży w mniej niż 2 minuty oraz dodatkowo nieotrzymanie żadnych obrażeń od przeciwników, strzelających z KM-ów. Pierwsze co to wybieramy najniższy poziom trudności. Cała taktyka polega na trzymaniu się początkowo Piersona, a następnie odbicie w stronę wykopanych dołów w ziemi.

Na szczęście, w momencie trafienia, jest możliwe zresetowanie ostatniego punktu kontrolnego i próbowanie aż do skutku. Niestety misja ta posiada serię przerywników filmowych, których nie da się pominąć. W razie problemów – poniżej oczywiście nasz filmik.

 

Ścieżka zdrowia / The Paddle
Ukończ misję Operacja Kobra. / Complete Operation Cobra.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

Dziura w samolocie / Ack Ack
Zestrzel wszystkie samoloty, chroniąc czołgi w misji Operacja Kobra. / Protect your tanks by shooting down all planes in Operation Cobra.
Misja 2. Zasiądziesz za sterem działka przeciwlotniczego i Twoim zadaniem będzie zestrzelenie wszystkich samolotów. Jest ich dokładnie 20. W razie pominięcia jakiejkolwiek maszyny, możesz wczytać ostatni punkt kontrolny,

Polecam zrobić manualną kopię save’a do chmury PlayStation Plus lub na pendrive’a. Po dotarciu do działka, wyjdź z gry, wejdź do ustawień w menu głównym konsoli i przenieś save’a z konsoli na wyżej wybrany nośnik. W ten sposób zyskasz szybki dostęp do tej konkretnej sekwencji w przypadku niewpadnięcia trofeum, bez konieczności przechodzenia misji od nowa.

3 PRAWO3 ŚRODEK2 LEWO2 LEWO3 ŚRODEK2 PRAWO2 LEWO2 LEWO1 ŚRODEK

 

Nie ma świętości / No Sanctuary
Ukończ misję Twierdza. / Complete Stronghold.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

Komu bije dzwon / Marksman
Nie spudłuj, osłaniając Zussmana z dzwonnicy kościoła w misji Twierdza. / Cover Zussman from the church without missing a shot in Stronghold.
Misja 3. W pewnym momencie dostaniesz polecenie obrony Zussmana z dzwonnicy kościoła. Ze snajperki będziesz musiał wyeliminować grupę przeciwników. Zadanie jest bardzo proste – nie możesz ani razu spudłować, każdy strzał musi dolecieć do ciała przeciwnika.

 

Ostatni przystanek / Last Stop
Ukończ misję SOE. / Complete S.O.E.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

Niedzielny kierowca / Sunday Driver
Ścigając pociąg w misji SOE, nie uderz w żadną przeszkodę. / Complete the driving portion of S.O.E. without hitting any obstacles.
Misja 4. W pewnym momencie ruszysz w pościg za pocigiem, kierując auto. Nie możesz uderzyć w ani jedną przeszkodę (włącznie z odbijaniem się od ścian). Jeżeli uderzysz w cokolwiek – wczytaj ostatni punkt kontrolny. Poniżej na filmiku najbardziej optymalna trasa.

 

Szampan i kawior / Champagne and Caviar
Ukończ misję Wyzwolenie. / Complete Liberation.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

Cicha noc / Silent Night
Niepostrzeżenie przekradnij się przez dziedziniec w misji Wyzwolenie. / Sneak through the courtyard undetected in Liberation.
Misja 5. Po dosyć długim wstępie, Twoim zadaniem będzie umieszczenie ładunków wybuchowych. Musisz pozostać incognito. Poniżej na filmiku znajdziesz najlepsą drogę przejścia, włącznie z zebraniem znajdźki, która również potrzebna jest do platyny.

 

Straty w ludziach / Human Cost
Ukończ misję Przypadkowe Ofiary. / Complete Collateral Damage.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

Kawaleria ze stali / Gasoline Cowboy
W misji Przypadkowe Ofiary uratuj sojuszników, utrzymując stan pancerza Shermana powyżej 80%. / Rescue your allies with the Sherman while keeping your armor above 80% in Collateral Damage.
Misja 6. Dużą część czasu tego chapteru spędzisz czołgu, który posida pasek zdrowia w lewym dolnym rogu. Podziel ten pasek oczyma wyobraźni na 5 równych części i załóż, że życie nie powinno spaść poniżej 4/5 paska. Od razu wspomnę, że najlepiej robić to na najniższym poziomie trudności. Pierwszy etap tej sekwencji to eliminowanie przeciwników z wyrzutniami rakiet, którzy chowają się w opuszczonych budynkach. Dlatego polecam strzelać w każdą budowlę po kilka razy, na wszelki wypadek. Staraj się nie stracić w tym etapie życia (jeżeli stracisz go za dużo to po prostu wczytaj ostatni punkt kontrolny).

Druga sekwencja jest nieco trudniejsza i polega na zniszczeniu najpierw jednego, a później dwóch czołgów. Taktyka jest taka, iż musisz atakować wroga od tyłu, więc musisz krążyć pomiędzy ruinami budynków. Nie strzelaj w przód pojazdu przeciwnika, bo to nic nie daje. Jeżeli stracisz za dużo życia – wczyaj ostatni punkt kontrolny. Zapraszamy do poniższego filmiku, żeby zobaczyć najlepszą strategię na ten krok.

Ostatni etap jest banalnie prosty, o ile wiecie jak chować się za gruzami, co jest świetnie pokazane przez nas poniżej.

 

Fabryka Śmierci / Death Factory
Ukończ misję Fabryka Śmierci. / Complete Death Factory.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

Mgła wojny / Fog of War
Niepostrzeżenie przekradnij się przez zęby smoka w misji Fabryka Śmierci. / Sneak through the Dragon’s Teeth undetected in Death Factory.
Misja 7. Trofeum banalnie proste i prawdopodobnie wpadnie Wam bez starania, jeżeli lubicie ciche zabijanie lub unikanie wrogów. Jeżeli jednak macie z tym problem, zapraszam serdecznie do filmiku poniżej, który pokazuje najszybszą drogę ominięcia wszystkich patroli i w konsekwencji zdobycie osiągnięcia.

 

Nasi ludzie / Our Men
Ukończ misję Wzgórze 493. / Complete Hill 493.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

Ogień zaporowy! / Suppressive Fire!
W misji Wzgórze 493 doprowadź inżyniera z ładunkiem wybuchowym do bunkra. / Successfully escort the pole charge engineer to the pillbox in Hill 493.
Misja 8. Prawie na samym początku rozdziału, będziesz musiał eskortować inżyniera na wzgórzu, w konsekwencji czego wysadzi on bunkier swoimi ładunkami wybuchowymi. Poniżej na filmie zobaczycie jak wykonuję to na najwyższym poziomie trudności i nawet tam nie sprawia to dużych problemów. Kluczem do sukcesu jest strzelanie w przeciwnika strzelającego z bunkra i dawanie komendy inżynierowi do biegu za pomocą , gdy ogień z naprzeciwka ustaje.

 

 

Najgorsze święta w historii / Worst Christmas Ever
Ukończ misję Ofensywa w Ardenach. / Complete Battle of the Bulge.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

Podniebny as / Flyboy
Zestrzel 12 wrogich samolotów, chroniąc bombowce w misji Ofensywa w Ardenach. / Protect the bombers by personally shooting down 12 enemy planes in Battle of the Bulge.
Misja 9. Po wezwaniu wsparcia powietrznego, uzyskasz dostęp do sterowania samolotem. Twoim zadaniem jest zestrzelenie 12 wrogich maszyn z 20 dostępnych. Cały problem polega na tym, iż Twoi sojusznicy również otwierają ogień do przeciwników i niszczą ich samoloty w okropnie  szybkim tempie, więc być może będziesz potrzebował kilku prób do wykonania tego trofeum. Wrogowie oznaczeni są czarnym plusem, a samo celowanie odbywa się przez przytrzymanie , gdy jesteś wystarczająco blisko przeciwnika.

Polecam zrobić manualną kopię save’a do chmury PlayStation Plus lub na pendrive’a. Po dotarciu do tej sekwencji, wyjdź do menu gry, wejdź do ustawień w menu głównym konsoli i przenieś save’a z konsoli na wyżej wybrany nośnik. W ten sposób zyskasz szybki dostęp do tej konkretnej sekwencji w przypadku niewpadnięcia trofeum, bez konieczności przechodzenia misji od nowa.

 

Bezgraniczne poświęcenie / No Sacrifice Too Great
Ukończ misję Zasadzka. / Complete Ambush.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

Infiltracja / Infiltrated
Nie daj się wykryć w drodze na pozycję snajperską w misji Zasadzka. / Reach the sniper perch without being detected in Ambush.
Misja 10. Trofeum tak proste, że nie potrzeba nawet filmiku. Po dotarciu do bazy wroga, musisz udać się do punktu obserwacyjnego. W swoim ekwipunku znajdziesz pistolet z tłumikiem, z którego wykonuj headshoty, gdy wiesz, że przeciwnik stoi Ci centralnie na drodze do celu. Polecam przedzieranie się przez hangary po prawej stronie – są znacznie prostsze do przejścia przez nie po cichu.

 

Do samego końca / To the End
Ukończ kampanię. / Complete the campaign.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia. Kampania trwa około 6 godzin i polecamy granie od razu na najwyższym poziomie trudności – weteranie.

 

Obrońca / Defender
Zestrzel wszystkie samoloty, chroniąc konwój w misji Ren. / Protect the convoy by shooting down all the planes in The Rhine.
Misja 11. Wisienka na torcie, czyli zestrzeliwanie samolotów w krótkim czasie z działka przeciwlotniczego. Trudniejsza wersja trofeum z rozdziału drugiego. Po oczyszczeniu obu wież, udasz się w stronę działka przeciwlotniczego. Twoim zadaniem jest wyeliminowanie wszystkich maszyn wroga. Checkpointy są dwa – jeden przy przejmowaniu kontroli nad działem, drugi po 3 falach samolotów (miejsce II poniżej). W razie pomyłki i niezestrzelenia przeciwnika, wczytaj ostatni punkt kontrolny, a trofeum i tak wpadnie. Sekwencja samolotów wygląda następująco:

3 ŚRODEK5 LEWO4 PRAWO – || 4 ŚRODEK4 ŚRODEK3 ŚRODEK2 LEWO

Polecam zrobić manualną kopię save’a do chmury PlayStation Plus lub na pendrive’a. Po dotarciu do działka, wyjdź z gry, wejdź do ustawień w menu głównym konsoli i przenieś save’a z konsoli na wyżej wybrany nośnik. W ten sposób zyskasz szybki dostęp do tej konkretnej sekwencji w przypadku niewpadnięcia trofeum, bez konieczności przechodzenia misji od nowa.

 

Szeregowiec / Buck Private
Zabij 10 wrogów w trybie wieloosobowym, grając online. / Get 10 kills in Multiplayer while playing online.
Trofeum chyba nie wymaga jakiegoś rozbudowanego omówienia. Wystarczy zabić 10 pierwszych graczy w trybie online, aby pucharek pojawił się na Twoim koncie.

 

Wzorowy rekrut / Ricky Recruit
Ukończ 21 wyzwań dnia w Sztabie. / Complete 21 daily challenges in Headquarters.
Zadania dniowe można odebrać u majora Howarda w sztabie w menu głównym multi (w obozie, po którym możecie chodzić). Każdego dnia dostępnych jest 6 różnych zadań, które musimy przyjąć, bądź po prostu nie aktywować (liczba slotów na wyzwania jest ograniczona). Teoretycznie potrzeba 4 dni, aby zdobyć to trofeum, jednakże z uwagi na fakt, iż niektóre z nich wydają się być może nie tyle trudne, co głupie, także poleca się na spokojnie zrobić to w dłuższym okresie czasu. Co warto podkreślić, wyzwanie aby zostało zaliczone do trofka, musi zostać ukończone i dodatkowo konieczne jest odebranie za nią nagrody!

Marszałek / General of the Army
Osiągnij 1. poziom prestiżu w trybie wieloosobowym, grając online. / Enter Prestige 1 in Multiplayer while playing online.
Pierwszy krok do zdobycia tego trofeum tu uzyskanie 55 poziomu w grze wieloosobowej. Następnie należy udać się do generała w sztabie i odebrać awans prestiżu.

 

Kampania wojenna / Tour of Duty
Wygraj 5 meczów typu Wojna w trybie wieloosobowym, grając online. / Win 5 War matches in Multiplayer while playing online.
Szczegółowy opis jest zbędny. Tryb wojny to nowy dodatek do multiplayera. Polega on na wykonywaniu szeregu misji, będąc po stronie atakującej lub broniącej danej lokacji. Wystarczy wygrać z kompanami online 5 takich rozgrywek, a trofeum pojawi się na Twoim koncie.

 

Dowódca dywizji / Divisional Commander
Osiągnij prestiż dywizji w trybie wieloosobowym, grając online. / Prestige a Division in Multiplayer when playing online.
Dywizję wybieramy podczas pierwszej wizyty w grze wieloosobowej. Każda z nich posiada 4 poziomy rozwoju. Po osiągnięciu ostatniego z nich możemy udać się do sztabu i osiągnąć prestiż dywizji. Krótko mówiąc, potrzebne Ci będzie 150 tysięcy punktów XP, aby mieć możliwość prestiżowania dywizji.

 

Fajerwerki / Fireworks
Zdobądź artefakt w Ostatniej Rzeszy. / In The Final Reich, retrieve the artifact.
W grze są dwa rodzaje easter egga: normalny i trudniejszy. Aby zdobyć to trofeum musisz ukończyć normalną wersję. Easter egga najlepiej wykonywać w 4 osoby, ponieważ im więcej osób tym łatwiej, aczkolwiek my wykonywaliśmy podstawowego EE w dwójkę i poszło bardzo sprawnie.

Aby go ukończyć wystarczy wykonywać serię zadań, którą mamy zawsze dostępną klikając panel dotykowy.

 

KROK 1:

Przywróć zasilanie. / Turn on the power.

Generator znajduje się na środku mapy i ma trzy czerwone światełka. Aby go aktywować musicie przekręcić trzy zawory gazowe, które można łatwo znaleźć idąc za kablami, odchodzącymi od generatora. Po wykonaniu tych czynności, udajemy się na główny plac i aktywujemy miotacz ognia, znajdujący się na środku. Pojawi się dziura w ziemi, musimy w nią wskoczyć i aktywować drugi generator, który znajduje się po lewej stronie przy wyjściu z tunelu.

 

KROK 2:

Przywróć zasilanie w bunkrze. / Returning the power in the bunker.

Kiedy jesteś w bunkrze musisz aktywować dwa panele kontrolne. Pierwszy panel znajduje się w kostnicy, zaraz za ścianą gdzie możemy kupić MP44, Drugi znajduje się w laboratorium nad ”Schildblitz machine”. Kiedy aktywujecie panele będziecie mogli otworzyć drzwi do kopalni soli. Dokładną lokalizację paneli znajdziecie w filmiku poniżej.

 

KROK 3:

Naładuj transfer geistkraftu. / Power up the Geiskraft Transfer Device.

Aby naładować ”Transfer geistkraftu / Geistkraft Device” musicie aktywować i naładować panel przy posągu znajdujący się na najniższym poziomie kopalni soli.. Panel ładujemy przez zabijanie zombiaków w wyznaczonym czerwonym kółku. Kiedy naładujecie panel, ”Geistkraft Device” będzie zablokowany, aby go odblokować musicie otworzyć korbą zawór, który znajduje się centralnie przed głównym wejściem do kopalni soli (w pomieszczeniu dowodzenia)

 

KROK 4:

Złóż bron tesli. / Assamble the tesla gun.

Przycisk, który aktywuje składanie ”Geistkraft Device” znajduje się w centrum dowodzenia na pięterku przy stole, na którym składa się ”Tesla guna”. Jak już go aktywujecie będziecie musieli eskortować ”Geistkraft Device” w kierunku laboratorium. Waszym zadaniem będzie zabijać zombie w kółku, które pojawi się na ziemi. Kiedy ”Geistkraft Device” dojdzie do generatora waszym zadaniem będzie poczekanie 40-60 sek. na naładowanie, kiedy generator się naładuje będziecie mogli odebrać pierwszą część. Następnie ”Geistkraft Device” wróci do centrum dowodzenia a wy będziecie musieli oddać część ”tesla gun” który znajduje się na pięterku w centrum dowodzenia. ”Geistkraft Device” ponownie się aktywuje tylko teraz będzie się pruszać w kierunku kostnicy, ponownie musimy zabijać zombie w czerwonym kółku i jak dojdzie do generatora odczekać 40-60 sekund i zabrać ostatnią część. Teraz wystarczy ją odnieść i odebrać  ”tesla guna”!

 

KROK 5:

Naładuj prawą rękę boga. / Power up the Right Hand of God.

”Prawa ręka boga / Right Hand of God” znajduje się przy posągu w kopalni soli (zaraz jak wejdziemy do pomieszczenia pierwsza maszyna po lewej). Kiedy ją aktywujecie waszym zadaniem będzie dopasowanie odpowiednich kolorów do czterech paneli kontrolnych w określonym czasie. Pierwszy panel znajduje się na pięterku w centrum dowodzenia. Drugi w tunelu, trzeci zaraz przy wejściu do tunelu z przystani, czwarty przy moście. Dokładna lokalizacja oczywiście na filmiku poniżej.
Kolejność układania kolorów znajduje się przy pierwszym panelu kontrolnym. Podczas grania w pojedynkę, na przełączanie kolorów mamy 60 sekund, a grając ze znajomymi – 45 sekund. Grając z ekipą po prostu przypisujemy dany panel do osoby i przydzielamy jej kolor. Po uporaniu się z kolorami, następnym krokiem będzie bronienie piorunochronu na moście. Etap ten składa się z dwóch podetapów, ponieważ najpierw czeka nas bronienie środkowej wajchy, a następnie bocznych.

 

KROK 6:

Napraw lewą rękę boga. / Repair the Left Hand of God.

”Lewa ręka boga / Left Hand of God” znajduje się przy posągu w kopalni soli (zaraz jak wejdziemy do pomieszczenia pierwsza maszyna po prawej). Kiedy to aktywujecie pojawi się na mapie sterowiec, a Waszym zadaniem będzie zniszczenie jednego z 4 pomarańczowych świateł jakie znajdują się na sterowcu, im więcej pocisków trafi w światła, tym będą one bardziej czerwone. Kiedy już zniszczycie jedno z nich, ze sterowca zleci bateria, którą musicie naładować zabijając zombie w czerwonym kółku, które pojawi się przy baterii. Następnie będziecie musieli odnieść ją do ”Left Hand of God”, polecamy w tym momencie aktywować kamuflaż ponieważ bieganie z baterią jest bardzo wolne i zombie mogą Cię wtedy łatwo zabić. Zalecane jest wykupienie perka z szybkim bieganiem. W przypadku braku aktywności kamuflażu, kompani rozgrywki muszą osłaniać jegomościa targającego akumulator. Aby naprawić ”Left Hand of God” będziecie potrzebować 3 naładowanych baterii, więc niszczenie świateł będziecie musieli powtórzyć cztery razy (bo kiedy spadnie trzecia bateria to sterowiec ją wciągnie ponownie do siebie i będziecie musieli strzelać do niego jeszcze raz).

 

KROK 7:

Skalibruj głos boga. / Calibrate the Voice of God.

”Głos boga / Voice of God” znajduje się na środku pomieszczenia, pomiędzy ”Right Hand of God” i ”Left Hand of God”. Waszym zadaniem teraz będzie ułożenie odpowiednich liczb pod odpowiednie kruki. Do tego kroku potrzebna nam więc głowa Brennera ”Brenner head”, która wypada po zabiciu dużego zombie z miotaczem ognia (jeżeli jesteście przy tym kroku to na pewno już nie raz go zabiliście, głowa więc powinna gdzieś się walać po mapie). Po zabraniu jej, należy udać się do 4 obrazów i zeskanować je przy pomocy ”Brenner head”, każdy z nich ukaże innego kruka z liczbą, jaką musicie dopasować do ”Voice of God”. Pierwszy obraz znajduje się w kostnicy, drugi w pomieszczeniu z ”Pack a punchem”, trzeci przy jednym z wejść do laboratorium, ostatni obraz znajduje się w ”Pubie” zaraz obok gramofonu. Kiedy już macie kombinacje,wystarczy odpowiednio je ustawić w ”Voice of God” i aktywować przyciskiem.

 

KROK 8:

Pokonaj bossa. / Defeat the Panzermörder (Klaus) ”Boss Fight”.

W kopalni soli przed posągiem powinna pojawić się czerono-różowa bańska, w którą każdy uczestnik rozgrywki musi strzelić jednocześnie, koniecznie z TESLA GUNA. Umawiacie się, że strzelacie na „raz, dwa, trzy” i takim oto sposobem dotarliśmy do walki z finałowym bossem. Przed tym krokiem zalecane jest kupienie i ulepszenie broni Type 100, ponieważ jest to jedyna broń, do której możecie kupić amunicje podczas finałowej walki.

Sam boss jest wyjątkowo łatwy, jak na tryb zombie w Call of Duty. Znowu mamy do czynienia ze sterowcem, do którego ponownie musimy strzelać (do świateł) i kolejno należy naładować baterię jak w kroku czwartym (przez zabijanie zombiaków w kole). Różnica jednak polega na tym, iż tym razem macie na głowie bossa, którego najlepiej niech odciąga jedna osoba, biegając wokół mapy – ważne, żeby nie biegać z bossem za szybko, stara się umiarkowanie wolno prowadzić go za rączkę po całym dostępnym terenie. Reszta uczestników gry skupia się na strzelaniu do sterowca i ładowaniu baterii. W momencie naładowania baterii, jedna osoba musi ją podnieść, a cała reszta strzela do bossa. Warto robić to na środku mapy, przy dziurze i wejściu do podziemi. Gdy boss upadnie na kolana, osoba targająca baterię musi do niego podbiec i nacisnąć .  Ten krok trzeba wykonać jeszcze 2 razy (jednak warto wspomnieć, że raz sterowiec ponownie będzie sprytniejszy i wciągnie baterię – reasumując – 4 razy należy strzelać do sterowca i zrzucić baterię, 3 razy ją wsadzić do bossa).

 

Ponure spotkanie / Dark Reunion
Ocal Klausa w Ostatniej Rzeszy. / In The Final Reich, save Klaus.
W grze są dwa rodzaje Easter Egga: normalny i trudniejszy. Aby zdobyć to trofeum musisz ukończyć trudniejszą wersję. Zacznijmy od tego, że powinniście zebrać ekipę 4-osobową, ponieważ jeden z kroków wymaga, aby ulepszyć wszystkie ”Tesla Guny”, a im więcej osób, tym więcej zombie. A im więcej zombie, tym szybciej można wszystko zrobić i pokupować. Najlepiej, aby każdy robił od początku gry inne ulepszenie do ”Tesla Guna” , z uwagi na fakt, iż zajmuje to najwięcej czasu, a ulepszenie można już zacząć robić po KROKU 4 zwykłego easter egga. Poradnik jak robić ulepszenia do ”Tesla Guna” znajdziecie przy trofeum Sztuki tajemne.

 

KROK 1:

Wykonaj kroki od 1 do 7 zwykłego easter egga.

Na początku postępujemy dokładnie tak jak w zwykłym easter eggu, jednak tym razem musimy zatrzymać się na etapie przed strzałem w „bańkę” w kopalni soli. Zanim aktywujecie finałową walkę z bossem, czeka Was jeszcze kilka innych rzeczy do zrobienia.

 

KROK 2:

Przywróć zasilanie w ”Pub”.

Aby przywrócić zasilanie będziecie potrzebować ulepszonej broń tesli, następnie musicie udać się do ”Brzegu rzeki / Riverside” gdzie na murku powinien znajdować się wiatrowskaz z kogutem, następnie naciskacie przy kogucie, w konsekwencji czego zakręci się i wskaże Ci lokację światełka, w które musicie strzelić. Światełka mogą znajdywać się w 3 miejscach:
  • Murek obok posągów przy wejściu do laboratorium.
  • Okno na 1 piętrze zaraz przy samym wiatrowskazie.
  • Ściana boczna mostu na którym znajduje się piorunochron.
Kiedy już zestrzelimy światełko, młyn wodny przy rzece powinno się zakręcić i odsłonić mały generator, teraz musicie strzelić z ulepszonej broni tesli w generator i zasilanie przywrócone!

 

KROK 3:

Zbierz 3 zabawki. / Acquire the 3 Spin Tops.

Teraz naszym zadaniem będzie znalezienie „Bączków / Spin Tops”. Jest kilka różnych miejsc, w którym mogą się one pojawić, na naszym filmiku pokazujemy, gdzie je możecie znaleźć. Ogólnie rzecz ujmując, pojawiają się one na wyższych piętrach budynków, w oknach, na kominach etc. Ich znalezienie nawet bez poradnika nie powinno stanowić problemów. Są dostępne 3 kolory tych zabawek: czerwony, zielony i pomarańczowy. Po znalezieniu wszystkich, musicie udać się do sklepu z zabawkami który znajduje się przy wejściu do bunkra i je tam umieścić. Następnie musicie odszukać dwie małe maszyny enigmy ze wstążkami. Znajdziecie je w losowych oknach na mapie początkowej. Kiedy znajdziecie już enigmę z żółtą i czerwoną wstążka musicie zapamiętać jaki mają numer.Ten numer odpowiada godzinie zegarowej jaką musicie ustawić na żółtym i czerwonym ”Spin Tops” (np. na enigmie z czerwoną wstążką jest 09 to musicie ustawić czerwony ”Spin Tops” na godzinę 9). Teraz zajmiemy się zieloną zabawką: jeżeli ustawiliście wszystko poprawnie wystarczy nim kręcić do momentu aż otworzy się szuflada z płytą winylową (jak się nie otworzy to znaczy, że macie jeden z wcześniejszych kolorów źle ustawiony). Następnie musicie udać się do ”Pubu” z płytą i włożyć ją do gramofonu. Jak wszystko jest poprawnie powinna grać muzyka.

 

KROK 4:

Zdobądź miecz. / Obtaining the Red Talon sword.

Teraz będziecie musieli wyłączyć prąd w centrum dowodzenia, dezaktywując dwa panele jak w ”Step 2” zwykłego ee, tylko dodatkowo pojawi się trzeci mały panelik przy wejściu do kopalni soli w pomieszczeniu dowodzenia. Będzie on dostępny dopiero, gdy aktywujecie dwa pierwsze panele. Następnie pojawi się generator (taki sam jak na młynie wodnym), w który musicie strzelić z ulepszonej broni tesli. Po zgaśnięciu światła będziecie musieli celować z ”Brenner head” do sejfów, które znajdują się:
  • Przy wejściu do laboratorium z pomieszczenia dowodzenia po lewej stronie.
  • Przy wejściu do kostnicy z pomieszczenia dowodzenia po lewej stronie.
Kiedy ponownie pojawi się światło powinniście widzieć liczby obok sejfów. Teraz wystarczy tylko dopasować pokrętła tak, aby na wszystkich było widać niebieskie odciski palców. Następnie powinna pojawić się część dysku, którą musicie zabrać. Po zebraniu dysków z obu sejfów musicie udać się na dół, pod posąg, gdzie będziecie mogli wsadzić dysk. Waszym oczom ukaże się miecz, w którego zaopatrzyć się będzie mógł każdy uczestnik sesji gry.

 

KROK 5:

Ładowanie gramofonu i zdobycie kodu.

W tym stepie musicie udać się do gramofonu i naładować go, zabijając zombie z miecza. Najlepiej jak zaczekacie na początek następnej fali, ponieważ po zabiciu pierwszego zombiaka przy gramofonie, będziecie mieli tylko ok. 40-60 sekund na zabicie 30 zombie. Jeżeli Wam się to uda, powinno być słyszalne klikanie z gramofonu. Waszym zadaniem jest policzyć kliknięcia pomiędzy każdą mniejszą przerwą. Przykładowo: 4 kliknięcia, przerwa, 3 kliknięcia, przerwa, 2 kliknięcia, przerwa, 4 kliknięcia, dłuższa przerwa i od początku to samo. Tip od czytelnika CIEMNY AS: Gramofon ma po lewej stronie lampkę, która wyświetla stuknięcia na kolor zielony, natomiast pauzę na kolor czerwony. To oznacza że musisz ułożyć numery 4,3,2,4 w ”Głosie boga / Voice of God” (układanie zaczynasz od pierwszego lewego kruka przy maszynie) tak samo jak w ”Step 7” zwykłego easter egga.

DO TEGO MOMENTU MUSICIE MIEĆ ULEPSZONE WSZYSTKIE WARIANTY TESLA GUN. 

Następnie jak już macie je ulepszone, wszyscy musicie się udać do posągu w kopalni soli i strzelić z ulepszonych broni tesli do lampionu, który znajduje się nad bańką do której strzelamy, aby aktywować bossa. I teraz uwaga, z którąś aktualizacją zostały wprowadzone drobne zmiany. Początkowo trzeba było strzelić do wspomnianego lampionu ze wszystkich broni na raz, jednakże teraz musicie znaleźć konkretną (losowo dopisywaną do rozgrywki) kolejność „ważności” ulepszonych tesla gunów. Strzelacie po kolei z Waszych broni i patrzycie, która z nich zostanie „wchłonięta” jako pierwsza. Następnie strzelają kolejne 3 osoby, sprawdzając, która broń będzie jako druga, pod względem aktywacji easter egga. Analogicznie po rozpoznaniu kolejności 2 pierwszych tesla gunów, dwie ostatnie osoby strzelają i sprawdzają, które narzędzie do walki z zombiakami jest przypisane jako 3. Ostatnia próba to po prostu będzie strzelenie do lampionu w odpowiedniej kolejności. U nas pierwszym aktywującym kolorem był kolor czerwony, następny zielony, żółty i fioletowy (ale u Was może być to zupełnie inna kolejność).

Przykład:
Strzela tesla zielona – nic się nie stało.
Strzela tesla czerwona – wchłonięcie mocy.

Strzela tesla czerwona – wchłonięcie mocy.
Strzela tesla zielona – nic się nie stało.
POWTÓRKA: Strzela tesla czerwona – wchłonięcie mocy.
Strzela tesla żółta – wchłonięcie mocy.

Strzela tesla czerwona – wchłonięcie mocy.
Strzela tesla żółta – wchłonięcie mocy.
Strzela tesla fioletowa – nic się nie stało.
POWTÓRKA: Strzela tesla czerwona – wchłonięcie mocy.
POWTÓRKA: Strzela tesla żółta – wchłonięcie mocy.
Strzela tesla zielona – wchłonięcie mocy.
Strzela tesla fioletowa – wchłonięcie mocy – AKTYWACJA HARD EASTER EGGA!

 

KROK 6:

Boss fight.

Aby aktywować bossa ponownie musicie strzelić wszyscy na raz w bańkę z broni tesli, tak jak w ”Step 8” zwykłego EE. Sam boss dużo się nie różni od jego zwykłej wersji, ma więcej życia jak do niego strzelacie, aby klęknął. Do świateł ze sterowca też trzeba więcej strzelać, ale jest jedna duża różnica. Sterowiec pokazuje tylko jedno światło na raz, dlatego będziecie musieli ustalić w które strzelacie (np. od strony kierowcy lub od strony prawego tylnego pasażera) ponieważ przez to że trzeba więcej strzelać do bossa i świateł łatwo może wam zabraknąć amunicji. A poza tym to ta sama bajka jak na zwykłej wersji, ładujecie baterie, później ktoś ją podnosi i czeka aż boss klęknie, takie coś musicie powtórzyć 3 razy. Przed wejściem na arenę polecam zaopatrzyć się w perka na szybsze bieganie, armora i ulepszonego Type 100 ponieważ jest to jedyna broń do jakiej możecie dokupić amunicję podczas walki. Jak wsadzicie ostatnią baterię to pojawi wam się filmik i zaraz po tym trofeum!

 

Szybkowar / Pressure Cooker
Dotrwaj do 20. fali w Prologu. / In Prologue, survive until wave 20.
Prolog rozgrywamy jak pierwszy raz wejdziemy do trybu zombie, można go rozegrać ponownie samemu w menu klikając ”Replay Prologue”. Do tego trofeum musimy przetrwać 20 fali SAMEMU i nie jest to łatwe, mapa jest mała a zombie mogą nas łatwo zablokować, mamy dostęp tylko do MP40, Perka “quick revive” którego możemy użyć tylko 3 razy i ARMORA który daje wam dodatkową obronę na 3 uderzenia zombie. Można też odblokować ”Mystery Box” strzelając w 10 lamp, a najlepszą bronią jaką możemy dostać z skrzynki jest MG42.

Najlepszą strategią jest zbieranie zombie w grupkę na parterze a kiedy już wszystkie wyjdą idziemy na pierwsze piętro i wszystkich zabijamy z MG42.

 

Czerwona mgła / Red Mist
Zabij 10 wrogów eksplozją jednego Bombowca w Ostatniej Rzeszy. / In The Final Reich, get 10 kills from a single Bomber’s explosion.
Bombowce są to zombie które noszą bombę na plecach. Pojawiają się oni od 10+ fali lub jak otworzymy drzwi do kopalni soli. Kiedy ich zabijemy to zostawią za sobą bombę, wtedy wystarczy zebrać 10 zombie i ich zabić strzelając w bombę. 

z

 

Sztuki tajemne / Dark Arts
Zbuduj wszystkie warianty broni Tesli w Ostatniej Rzeszy. / In The Final Reich, build all variants of the Tesla Gun.
Bron tesli ma cztery ulepszenia, aby je rozpocząć musisz skończyć ”Step 5” zwykłego Easter Egga. Trofeum wpada też jak ktoś inny z gry skończy jakieś ulepszenie, dlatego najlepiej to się robi grając w 4 osoby i każdy robi inne ulepszenie. Do trudniejszej wersji easter egga wymagane jest mieć wszystkie bronie tesli ulepszone, dlatego jak lecisz po platynę, trofeum samo wpadnie podczas robienia Ponure spotkanie.

 

Zielony Tesla Gun:

  1. Po złożeniu broni tesli, musisz odszukać ”Brenner head” (Brenner to zombie z miotaczem ognia, kiedy go zabijesz to zostawia po sobie ”Głowę Brennera”), kiedy już ją zdobędziesz, udajesz się na ”Courtyard”, gdzie znajduje się kilka posągów. Twoim zadaniem będzie nacelowanie na lewy posąg przy pomocy ”Głowy Brennera / Brenner head”, ten wybuchnie i będzie z niego wystawać bateria. Żeby ją zebrać, należy strzelić w nią z zwykłej broni tesli. Teraz wystarczy tylko włożyć ją do ładowarki, która znajduje się obok broni Lee Enfield.
  2. Następnie czeka nas naładowanie baterii przez zabicie podwójnie dużej grupy za pomocą pułapki znajdującej się tuż obok. Po naładowaniu baterii będzie możliwe jej podniesienie. Zanosimy ją do laboratorium, a dokładnie do maszyny, w której odbiera się pierwszą część zwykłej broni tesli.
  3. Kiedy bateria zostanie już umiejscowiona w maszynie, Twoim zadaniem będzie bronienie jej przez około 40-60 sekund. Po wykonaniu poprawnie tego zadania, ulepszenie powinno pojawić się w maszynie. Teraz wystarczy udać się tylko do stacji tesli (która znajduje się tam, gdzie pierwotnie odbierasz zwykłą wersje broni) i ulepszyć broń.

 

Czerwony Tesla Gun:

  1. Po zdobyciu podstawowej wersji broni tesli, musisz udać się do ”Brzegu rzeki / Riverside”. To właśnie tam na murku znajdują się lampy. Musisz strzelić z zwykłej wersji tesli do lampy, która znajduje się zaraz na rogu przy zejściu do ”pack-a-puncha”. Pojawi się iskra, w którą musisz strzelać i za nią iść, aż do kostnicy gdzie z sufitu zleci bateria. Musisz włożyć ją do ładowarki, znajdującej się tuż obok.
  2. Następnie twoim zadaniem będzie zabijanie szkodników z pułapki, usytuowanej obok baterii, niestety fale szkodników pojawiają się co 5 rund, czyli np. 5,10,15,20 (…) runda i to ulepszenie możesz zrobić tylko na tych konkretnych falach. Po naładowaniu baterii musisz odnieść ją do maszyny, w której odbierałeś drugą część do złożenia zwykłej broni tesli.
  3. Po wykonaniu poprzednich czynności, Twoim zadaniem będzie obrona maszyny przez 40-60 sekund. Jeżeli wszystko wykonasz poprawnie to ulepszenie powinno pojawić się w urządzeniu. Teraz wystarczy że się udasz do stacji tesli (która znajduje się tam gdzie pierwotnie odebrałeś zwykłą wersję) i ulepszysz broń.

 

Fioletowy Tesla Gun:

  1. Kiedy masz już broń tesli musisz udać się do laboratorium i zniszczyć drzwi do szafy która znajduje się na schodach obok panelu, który aktywujesz w ”Step 2” zwykłego easter egga. Niestety drzwi można otworzyć tylko wybuchem bombowca, ALE ten krok można zrobić zanim zrobisz zwykłą broń tesli. W kopalni soli zawsze znajdują się 4 bombowce, dlatego wystarczy zostawić jednego zombie na koniec rundy i jak otworzysz drzwi do kopalni to prowadzisz bombowca na schody. Kiedy otworzysz szafę to powinna wypaść bateria, tę baterię następnie odnosisz do ładowarki, która znajduje się w pułapce obok.
  2. Następnie twoim zadaniem będzie zabicie dwa razy po dwa Wüstlingi z tej pułapki, ALE zanim aktywujesz pułapkę musisz sprawdzić czy ładowarka świeci się na zielono, ponieważ jak nie będzie się świecić, to znaczy że nie będą zaliczały się Wüstlingi. Jak bateria zostanie naładowana będziesz mógł ją podnieść i odnieść do maszyny, w której odbierałeś pierwszą część do złożenia zwykłej broni tesli.
  3. Kiedy bateria jest już włożona w maszynę, będziesz musiał jej bronić ok. 40-60 sekund. Jak wszystko zrobisz poprawnie to ulepszenie powinno pojawić się w maszynie. Teraz wystarczy, iż się udasz do stacji tesli (która znajduje się tam gdzie pierwotnie odebrałeś zwykłą wersję) i ulepszysz broń.

 

Żółty Tesla Gun:

  1. Udaj się do pokoju, gdzie znajduje się ”pack-a-punch” i zniszcz drzwi szafy przy pomocy szarży Wüstlinga (pojawiają się oni od 9 rundy). Z szafy powinna wypaść bateria, następnie wkładamy ją do ładowarki która znajduje się obok.
  2. Teraz musisz zabić dwa razy po dwa bombowce (zombiaki z bombą na plecach) przy pomocy pułapki, która znajduje się nieopodal. Konieczne jest to, żeby zabić przeciwników blisko ładowarki, ponieważ musi świecić na zielono, aby zaliczyło Wam ten step. Najłatwiej jest to zrobić po otwarciu drzwi do kopalni soli, ponieważ wtedy wystarczy przyprowadzić dwa bombowce z kopalni i zabić je przy ładowarce. Jak bateria jest już naładowana to musisz ją odnieść do maszyny, w której odbierałeś drugą część do złożenia zwykłej broni tesli.
  3. Kiedy bateria jest już włożona w maszynę, będziesz musiał bronić urządzenie przez ok. 40-60 sekund. Jak wszystko zrobisz poprawnie to ulepszenie powinno pojawić na środkowym elemencie. Teraz wystarczy że się udasz do stacji tesli (która znajduje się tam gdzie pierwotnie odebrałeś zwykłą wersję) i ulepszysz broń.

Trudne jest to o tyle, że jak jak aktywujesz pułapkę to nie widzisz czy ta ładowarka się świeci na zielono i oprócz tego pułapka ma opóźnienie, a bombowce mogą wybuchnąć, gdy znajdziesz się blisko nich.

 

Szarża! / Strike!
Przewróć 10 zombie szarżą Wüstlinga w Ostatniej Rzeszy. / In The Final Reich, knock over 10 zombies with a Wüstling charge.
Wüstlingi są to zombi,e które zamiast ręki mają pałkę z kolcami, są oni więksi i mają więcej życia niż inne zombie. Po strzeleniu pocisku w jegomościa, on zacznie swoją szarżę, podczas której będzie niszczył wszystko, co znajduje się na jego drodze. Ten typ zombie pojawia się po 9 fali.

 

Skradacz / Lurking Around
Znajdź i zastrzel doktora Strauba w Ostatniej Rzeszy. / In The Final Reich, find and shoot Dr. Straub.
Doktor pojawia się losowo za oknami w losowych rundach, kiedy już go spotkamy wystarczy raz w niego strzelić.

Grabarz / Undertaker
Zabij Bombowca za pomocą łopaty w Ostatniej Rzeszy. / In The Final Reich, kill the Bomber with the shovel.
Bombowce są to zombie, które na swoich barkach targają bomby. Żeby zabić ich łopatą potrzebujecie zdolność z kamuflażem którą możecie wybrać w menu, dzięki tej zdolności zombie was nie będą widzieć. Kiedy otworzymy drzwi do kopalni soli zawsze pojawią się 4 bombowce, kiedy tylko ich zobaczymy to odpalamy kamuflaż i zabijamy je z łopaty.

 

Gromowładny / Lightning Handler
Zbuduj broń Tesli w Ostatniej Rzeszy. / In The Final Reich, build a Tesla Gun.
Aby zbudować broń tesli trzeba wykonać ”step 1-4” normalnego easter egga.

 

KROK 1:

Przywróć zasilanie. / Turn on the power.

Generator znajduje się na środku mapy i ma trzy czerwone światełka. Aby go aktywować musicie przekręcić trzy zawory gazowe, które można łatwo znaleźć idąc za kablami, odchodzącymi od generatora. Po wykonaniu tych czynności, udajemy się na główny plac i aktywujemy miotacz ognia, znajdujący się na środku. Pojawi się dziura w ziemi, musimy w nią wskoczyć i aktywować drugi generator, który znajduje się po lewej stronie przy wyjściu z tunelu.

 

KROK 2:

Przywróć zasilanie bunkra. / Returning the power in the bunker.

Kiedy jesteś w bunkrze musisz aktywować dwa panele kontrolne. Pierwszy panel znajduje się w kostnicy, zaraz za ścianą gdzie możemy kupić MP44, Drugi znajduje się w laboratorium nad ”Schildblitz machine”. Kiedy aktywujecie panele będziecie mogli otworzyć drzwi do kopalni soli. Dokładną lokalizację paneli znajdziecie w filmiku poniżej.

 

KROK 3:

Uruchom urządzenie transferu geistkraftu / Power up the Geiskraft Transfer Device.

Aby naładować ”Transfer geistkraftu / Geistkraft Device” musicie aktywować i naładować panel przy posągu na najniższym poziomie kopalni soli. Panel ładujemy przez zabijanie przeciwników w wyznaczonym czerwonym kółku. Kiedy naładujecie panel, ”Geistkraft Device” będzie zablokowany, aby go odblokować musicie otworzyć korbą zawór, który znajduje się przed wejściem do kopalni soli. Na filmiku robimy to znacznie wcześniej i Wy też możecie to zrobić

 

KROK 4:

Złóż broń tesli. / Assamble the tesla gun.

Przycisk, który aktywuje składanie ”Geistkraft Device” znajduje się w centrum dowodzenia na pięterku przy stole, na którym składa się ”Tesla guna”. Jak już go aktywujecie będziecie musieli eskortować ”Geistkraft Device” w kierunku laboratorium. Waszym zadaniem będzie zabijać zombie w kółku, które pojawi się na ziemi. Kiedy ”Geistkraft Device” dojdzie do generatora waszym zadaniem będzie poczekanie 40-60 sek. na naładowanie, kiedy generator się naładuje będziecie mogli odebrać pierwszą część. Następnie ”Geistkraft Device” wróci do centrum dowodzenia a wy będziecie musieli oddać część ”tesla gun” który znajduje się na pięterku w centrum dowodzenia. ”Geistkraft Device” ponownie się aktywuje tylko teraz będzie się pruszać w kierunku kostnicy, ponownie musimy zabijać zombie w czerwonym kółku i jak dojdzie do generatora odczekać 40-60 sek. i zabrać ostatnią część. Teraz wystarczy ją odnieść i odebrać  ”tesla guna” !

 

Sine kłykcie / White Knuckles
Nie dając się trafić, przetrwaj 3 fale szkodników podczas jednego meczu w Ostatniej Rzeszy. / In The Final Reich, survive 3 Pest waves in a single match without getting hit.
Fale szkodników pojawiają się co 5 rund, wystarczy nie dać się trafić na rundzie 5,10 i 15. Najłatwiejsza strategia to bieganie wokół początkowego poziomu mapy. Dodatkowo możecie na początku gry wybrać dodatkową umiejętność z postaci „Kamuflażu”, która przyda się podczas wykonywania tego trofeum.

Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą Marcina i Oli.
Zabrania się kopiowania bez zgody autorów!

10 Replies to “Call of Duty – World War II – Poradnik do trofeów”

    1. Hey, aktualnie pracujemy nad innymi tytułami, więc ciężko by nam było znaleźć czas na pomoc. Zachęcamy do szukania ludzi do gry na naszej grupie, oraz zostawienie tutaj w komentarzach PSN ID.

  1. Witam serdecznie, szukam osób do pomocy z trofeami na trybie zombie, najlepiej jakby było nas 4. Pozdrawiam
    PSN : Genan_PL

  2. Oszukane to poniewaz łowczyni nie wbijała nawet tego trofeum tylko dała na koniec filmik ze zwykłego easter egga w hardzie nie dostaje sie rekwizytu
    prawdopodobnie razem z grupa jej sie nie udało

Odpowiedz na „Łowczyni TrofeówAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.