Na tegorocznym Gamescomie przeprowadziliśmy wywiad także z twórcami Forsaken, najnowszego dodatku do Destiny 2.
Zapis wspomnianego wywiadu o Forsaken znajdziecie niżej:
Konsolowe.info: Jak dawno temu zaczęliście myśleć o stworzeniu czegoś takiego jak Forsaken?
Bungie: Chcieliśmy stworzyć coś nowego. Zebraliśmy zespół i zaczęliśmy myśleć, jakie byłyby motywy, planety, umiejscowienie akcji. Bodajże w ostatnim roku zaczęliśmy myśleć o nowych sposobach, w jakie można by grać w Forsaken. Wtedy zaczęliśmy dyskutować na temat trybu Gambit, o cechach, które zostały naświetlone na dzisiejszym pokazie.
Konsolowe.info: Właśnie, zaważyłem jak dobrze wyszło stworzenie z dwóch trybów jednego. PvP i PvE jako jeden wspólny tryb, Gambit.
Bungie: To nam naprawdę schlebia, bo nie widzieliśmy wcześniej takiego właśnie połączenia. Jesteśmy bardzo podekscytowani, że mogliśmy stworzyć hybrydę PvP i PvE, bo jest to coś, co chodziło nam po głowach od dawna. Podstawowe Destiny 2 jest tak dobre w walce między Tobą, a innymi graczami, potworami i kosmitami. Chcieliśmy to wszystko połączyć i doszliśmy do wniosku, że najlepiej tego dokonać, mając 2 drużyny walczące ramię w ramię na arenach. To prawie jak walka połączona z zagadkami – to, co robisz wpływa na innych graczy. No i jest też aspekt strategiczny. Dodaliśmy surowce, Modes, które zbierasz. Im więcej masz przy sobie jednocześnie i oddasz do banku, tym większą będziesz miał z tego korzyść. To ryzyko, balansowanie na granicy bezpieczeństwa i zdobywania większej ilości surowców jest jednym z kluczowych aspektów Gambit. Z kolei jeśli na mapie otworzy się portal i przez niego przejdziesz, będziesz postacią, która będzie mogła pozbyć się całej przeciwnej drużyny – to element PvP. Takie zaczerpnięcie części rozwiązań z PvP i części z PvE jest naprawdę super.
Konsolowe.info: Premiera dodatku jest 4 września. Ale słyszałem wcześniej na pokazie, że 1 września każdy, kto ma Destiny 2 będzie mógł sprawdzić Forsaken. Czy dostępna tego jednego dnia będzie cała zawartość dodatku?
Bungie: Nie, będzie można zagrać w Gambit. Przez 24 godziny.
Konsolowe.info: Czy zamierzacie dodać jakieś specjalne nagrody za awansowanie? Jakieś legendarne przedmioty, możliwości dostosowania postaci?
Bungie:Tak, Gambit będzie miał swój własny, osobny system rankingowy i osobne nagrody, których nie zdobędziesz w żaden inny sposób.
Konsolowe.info: Skąd bierzecie pomysły na tworzenie nowych broni? Na pokazie widziałem kilka całkiem ciekawych przykładów, jak na przykład wybuchowy strumień ognia, czy strzały przebijające ściany.
Bungie: Mamy bardzo mocną grupę sandbox. Opowiadamy im o swoich planach na end-game, z tajemniczym zakończeniem, o stylu wizualnym, rozgrywce, a oni przekuwają nasze pomysły w to, czym ostatecznie się okazują. To oni wymyślają nazwy i wygląd, który pasuje do gry. Zawsze patrzymy jak gra się rozwija i staramy się do tego dostosować.
Konsolowe.info: Planujecie tworzyć kolejne fabularne DLC, czy póki co chcecie skoncentrować się na rozwijaniu Forsaken?
Bungie: Forsaken ruszy z czwartym sezonem Destiny 2. To niesie z sobą sporo darmowych eventów, nowe tryby PvP. Widzimy to tak, że na razie chcemy wspierać Forsaken po premierze z darmowymi uaktualnieniami i wydarzeniami.
Konsolowe.info: Co było najtrudniejsze w tworzeniu Forsaken?
Bungie: To była naprawdę niezła zabawa. Ale nie da się ukryć, że to spora zawartość. Dopracowanie tego, by wszystko dobrze grało potrafiło być wyzwaniem. Musieliśmy też zdecydować, które rzeczy pojawią się od razu, a które po premierze. To byłby mój typ.
Konsolowe.info: Jeśli mielibyście wybrać jedną najlepszą rzecz w Forsaken, jedną, która przekonałaby kogoś do kupna, co by to było?
Bungie: Myślę, że jeśli chodzi o mnie, to tryb Gambit. Jest tak odświeżający, tak nowy.
Konsolowe.info: Co do postaci w grze. Nie ukrywajmy tego, zabijacie jedną z najważniejszych, w pewnym sensie ikonicznych, postaci w serii. To dość ryzykowne posunięcie. Co Wami kierowało? Może okazać się, że gracze stwierdzą: „Nie ma tej postaci, dla mnie nie ma Destiny”.
Bungie: Uwielbiamy tę postać. To nie była łatwa decyzja. Ale bardzo ważne jest, żebyś miał odpowiednią motywację, grając w tytuł. Umieszczamy Cię na drodze ku zemście. Chcemy, abyś był przekonany, że musisz odpowiednio działać, musisz zmierzyć się z tą stratą, że nienawidzisz Uldrena. Wiem, że gracze i tak go nienawidzą, ale teraz nienawidzisz nawet każdego sprzyjającego mu, służącego mu. Każde zadanie będziesz wykonywał, wiedząc, że musisz zniszczyć wszystko, na czym zależy Uldrenowi.
Konsolowe.info: Ostatnie pytanie. Czy myśleliście o wprowadzeniu pewnego rodzaju połączonych konsekwencji? Przykładowo, ukończyłeś tę, tę i tę misję, ale nie udało Ci się wykonać tamtej. Czy stosunek postaci do Ciebie się zmieni? Czy może zginie kolejny bohater?
Bungie: Nie, nie w Destiny. Podoba mi się to. Ale jeśli by tak było, musiałbyś chcieć zemścić się na właściwie każdym.
Konsolowe.info: To w takim razie wszystko. Dziękuję.
Bungie: Dziękuję bardzo.
Dodaj komentarz